Algemeen
Aantal: 21
Totaal gewicht leeg: 93 ton
Totaal gewicht gevuld: 117 ton
Spanning: 3 kV (gelijkstroom)
Nummering: 010 - 034
Normaal vermogen: 735 kW
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum acceleratie: 57 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise - Nicaise en Delcuve
Bouwjaar: 1950
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
32 |
138 |
170 |
Staplaatsen |
25 |
75 |
100 |
Totaal |
57 |
213 |
270 |
Remming: Directe rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL5. Automatische elektrische Oerlikon rem.
Verwarming: Via elektrische verwaming
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: ACEC - SEM
Opstartsysteem: Elektrische servomotor BT met nokkenas (JH)
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 185 kW
Normaal vermogen: 155 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
Hulpapparatuur
1 ACEC Compressor:
2 enkelwerkende cilinders
2 drukken
Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
Maximum druk 7 Bar
Debiet 540 l/min
1 batterijoplader: 72 V, 55 A
Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. atterijen.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 44402 mm
Lengte van een wagon: 21962 mm (A-rijtuig), 21710 mm (B-rijtuig)
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3930 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding