Algemeen
Aantal: 70
Totaal gewicht: 157 ton
Spanning: 3 kV
Nummering: 501 -
570
Normaal vermogen: 1400 kW
Maximum snelheid: 160 km/h
Maximum acceleratie: 60 cm/sec²
Minimum boogstraal: 90 m (leeg), 125 m (beladen)
Wieldiameter (tractie): 1010 mm
Wieldiameter (dragend): 920 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: BN, Bombardier Eurorail, ANF (dragende bogie), ACR (tractiebogie)
Bouwjaar: 1996 - 1999
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
36 |
131 |
167 |
Staplaatsen |
45 |
51 |
96 |
Totaal |
90 |
218 |
308 |
Remming: Automatische rem geregeld door een centrale EP die elektrisch
bediend word via de remhendels in de stuurcabines Pneumatische rem gecombineerd
met een recupuratierem op het tractievoertuig. 3 Bogies hebben een magnetische
rem. Elk wiel heeft een ABS-systeem.
Klimatisatie: Door geblazen lucht.
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: A.C.E.C.
Opstartsysteem: 3Kv: 2 voedingswisselstroomgenerators, elk voor 2 asynchroonmotors
Tractiemotoren:
Type: 4EXA3046
Vermogen: 350 kW
Aantal: 4
Koppel: 1638 Nm
Max. Toerental: 1988 tr/min
Ophaning: Op de bogie geplaatst
Transmissie: Bolle tanden
koppeling - Tandwiel transmissie met rechte tanden
Hulpapparatuur
2 statische omvormers:
Hakker: 3 kV =/640 V =, 74 kW
Wisselstroomgenerator: 640V = /3 x
380 V ~, 2 x 6kVA
2 ventilatoren voor de tractie-wisselstroomgeneatoren: 3 x 380 V ~, 2 x 6kVA
2 ventilatoren voor de statische omvormers: 3 x 380 V ~, 2 x 1,2 kVA
3 koelingsgroepen (een per rijtuig): 3 x 380 V ~, 3 x 27.5 kVA
1 compressor: 3 x 380 V ~, 9 kVA
1 batterijoplader: 3 x 380 V ~/110V =, 4 kW
Batterijen: Cadminium-Nickel met 78 elementen, 200 Ah - 110 V
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 79200 mm
Lengte van een wagon: 26400 mm
Breedte: 2860 mm
Afstand tussen de wielen: 2560 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4540 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding