BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 93

   Draaistelindeling: Co-Co

   Totaal gewicht: 117 ton (5101 - 5153) 113.2 ton (5154 - 5193)

   Nummering: 5101 - 5193

   Oude Nummering: 200.001 - 200.093

   Normaal vermogen: 1145 kW

   Tankinhoud: 4000 l

   Smeerolie: 750 l

   Water voor de treinverwarming: 3000 l

   Water om de motor te koelen: 900 l

   Zand: 640 kg

   Maximum snelheid: 120 km/h

   Maximum tonnage per as: 19.5 ton (5101 - 5153) 18.866 ton (5154 - 5193)

   Maximum kracht bij optrekken: 272 kN

   Minimum boogstraal: 90 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Cockerill-Ougrée te Seraing

   Bouwjaar: 1961-1963

   Remming: Automatische OERLIKON rem. De automatische rem heeft een Goederen en Passagiers regime. De remkraan is van het type FV4. En een verdeler LST1 die gecombineerd is met de directe rem. (met een remkraan type FD1). De locomotief is voorzien van een antisliprem, een Gardner-Denver compressor van het type WX0 en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de remblokken van een bogie.

   Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door pneumatische bediening van de snelheids-regelaar Woodward UG8 van de dieselmotor. bedieningstoestellen in elke stuurpost met automatische waakinrichting.

   Verwarming:  Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar)


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: Cockerill Ougrée

   Motor Type: Cockerill-Baldwin 608A

   Injectie: Direct

   Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling

   Starten motor: Via de hoofdgenerator

   Nominaal vermogen:  1435 kW

   Rotatiesnelheid: 650 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 8
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 324 mm
       Loop: 394 mm

   Volledige massa: 17.845 ton

   Inspuitingsdruk: 245 bar

   Gemiddelde druk: 10.38 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8.54 m/s

   Maximum koppel: 2106 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: GP 607: ACEC/SEM MT DN 441: ACEC (onder licentie van Westinghouse)

   Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 6 tractiemotoren die constant parallell geschakeld zijn. De opwekking van de hoofdgenerator gebeurd door een hulpgenerator met 6 polen.

   Aandrijvingswijze assen: De 6 tractiemotoren met neusophanging type LD614N van 425kW , zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 20160 mm

   Breedte: 2905 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4252 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 10600 mm

   Afstand tussen de wielen: 4000 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4010mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding