BFOTO
BFOTO

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 8

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 82.6 ton

   Nummering: 1601 - 1604 (gelijkrichter Siemens) 1605 - 1608 (gelijkrichter ACEC)

   Oude Nummering: 160.001 - 160.004, 160.021 -160.024

   Normaal vermogen: 2780 kW

   Werkspanning: 1.5kV , 3kV, 15 kV 16 2/3 Hz, 25kV 50hz

   Maximum snelheid: 160 km/h

   Maximum tonnage per as: 20.65 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 196 kN

   Minimum boogstraal: 100 m

   Wieldiameter: 1250 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: S.A. La Brugeoise et Nivelles te Nivelles

   Bouwjaar: 1966

   Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de automatische rem. De automatische rem heeft een 'Passagiers' regime en een hogedruk-regime op 2 verschillende drukken. De remkraan van de automatische rem is van het type OERLIKON FV4. De locomotief is voorzien van een anti-slip rem, een automatische WESTINGHOUSE  compressor van het type 242 VBZ. Er zijn 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Elke stuurpost is voorzien van een rem op de bogie

   Bogie: De locomotief is uitgerust met BN-Bogies

   Verwarming:  Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: A.C.E.C. te Charleroi

   Type besturing: Schuifweerstanden aangedreven door een servo-motor

   Tractiemotoren:
        Aantal: 4
        Normaal vermogen: 655 kW
        Uurvermogen: 695 kW

   Wiellagers op kussenblokken

   Transformator
        Vermogen: 3310 kVA (treinverwarming niet inbegrepen)
        Secundaire spanningen: 2 x 1950 V
        Verwarming: 1461 V bij 25 kV en 1000 V bij 15 kV

   Transmissie: elastische kettingkoppeling van Alsthom

   Gelijkrichter :

 

Siemens

ACEC

Type schakeling

   

Serie

6

7

Parallell

6

6

Totaal aantal per locomotief

238

336


Hulpapparatuur

   1 Compressor: Westinghouse van het Type 242 VBZ met 2 drukniveaux en 4 cilinders in V opstelling. Aangedreven door 1 dubbele motor van 1500 V

   2 Ventilatoren: op 2 wielen , 1 om de tactiemotoren af te koelen Type VTM 260 met een debiet 251m³/ per minuut en 1 om de weerstanden af te koelen Type VTM245 met een debiet van 120 m³/per minuut. 25kW 1500V en 2300 toeren/min

   1 generator:  Om de batterijen op te laden. Type AVG 132M. 3.6Kw, driefasig op 60 Hz 70V en 57A

   1 hulpgenerator: voor de oliepomp. Type AV6, 132M, 1.35 kW. Driefasig op 60Hz, 15 V en 15.3 A

   Batterij: Type 6PS11M cD-Ni


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 16550 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4236 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 7900 mm

   Afstand tussen de wielen: 3150 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4375 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding