Algemeen
Aantal: 14
Totaal gewicht leeg: 33.7 ton
Totaal gewicht gevuld: 45.7 ton
Draaistelindeling: Bo-Bo
Nummering: 601.01 - 601.14
Normaal vermogen: 125 kW
Tankinhoud: 330 l
Actieradius: 800 km
Maximum snelheid: 80 km/h
Minimum boogstraal: 120 m
Wieldiameter: 980 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise - Nicaise en Delcuve
Bouwjaar: 1933
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
Totaal |
Maximum toegelaten |
|
Zitplaatsen |
20 |
77 |
97 |
97 |
Staplaatsen |
10 |
33 |
43 |
43 |
Totaal |
30 |
110 |
140 |
140 |
Remming: Automatische Westinghouse remkraan nr.4 . Remming door middel van remblokken.
Verwarming: Autonome warmwaterketel "Ideal Classic" verwarmd door antraciet 30/50
Ventilatie: Door ventilators "Bob" in de zijwanden.
Dieselmotor
Constructeur Dieselmotor: Maybach
Motor type: G4B.175VC
Constructeur Dieselmotor hermotorisatie in 1954: Deutz in Keulen
Motor type: A8M517
Injectie: Mechanisch
Werking: 4 takts principe
Vermogenregeling: Door regeling van inspuiting
Starten motor: Via startmotor
Nominaal vermogen: 125 kW
Nominale draaisnelheid: 1400 tr/min
Cilinders:
Aantal: 8
Plaatsing:Verticaal in lijn
Uitboring: 130 mm
Loop: 170 mm
Volledige massa: 1365 kg
Inspuitingsdruk: 150 bar
Gemiddelde druk: 5.7 bar
Gemiddelde snelheid van dezuiger: 7.93 m/s
Maximum koppel: 86 kgm
Ophanging: In de bogies
Overbrenging
Constructeurs: Maybach
Werkingswijze: Versnellingsbak met 4 versnellingen en indivuele koppeling op platen bekleed met juryd
Koppeling met motor: Direct met flexibele Hardy schijven
Aandrijvingswijze assen: Door een mechanisme met valse as en drijfstand
Bediening Overbrenging: Handbediend met kabels
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 22000 mm
Afstand tussen de ophangingen:: 15400 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3765 mm
Afstand tussen de assen: 22000 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 1550 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding