BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 6

  Totaal gewicht leeg: 45.6 ton

  Totaal gewicht gevuld: 55.4 ton

  Draaistelindeling: Bo-Bo

  Nummering: 608.01 - 608.06

  Normaal vermogen: 272 kW

  Tankinhoud: 800 l

  Actieradius: 1000 km

  Maximum snelheid: 100 km/h

  Minimum boogstraal: 75 m

   Wieldiameter: 1010 mm

Mechanisch gedeelte

   Constructeur: FUF - Haine-Saint-Pierre

  Bouwjaar: 1939

   Capaciteit:
 

1ste klas

2de klas

Totaal

Maximum toegelaten

Zitplaatsen

10

54

64

64

Staplaatsen

10

50

60

76

Totaal

20

104

124

140

  Remming: Automatische Westinghouse remkraan WS, gecombineerd met een automatische noodrem . Remming door middel van remblokken.

  Verwarming: Door gepulseerde warme lucht verwarmd door een gasolie systeem van Westinghouse

  Ventilatie: Door anomestaten op het dak

Dieselmotor

   Constructeur Dieselmotor: SEM

   Motor type: 8K73B

   Injectie: Mechanisch met voorverbrandingskamer van het systeem Ganz-Jendrossik

   Werking: 4 takts principe

   Vermogenregeling: Door regeling van inspuiting

   Starten motor: Via startmotor

   Nominaal vermogen: 272 kW

   Nominale draaisnelheid: 1330 tr/min

   Cilinders:
       Aantal: 8
       Plaatsing:Verticaal in lijn
       Uitboring: 170 mm
       Loop: 240 mm

   Volledige massa: 4050 kg

   Inspuitingsdruk: 150 bar

   Gemiddelde druk: 5.7 bar

   Gemiddelde snelheid van dezuiger: 10.6 m/s

   Maximum koppel: 220 kgm

   Ophanging: In de bogies


Overbrenging

   Constructeurs: SLM Winterthur

   TYpe: MS 340/1500

   Werkingswijze: Versnellingsbak met 5 versnellingen en permanent ingeschakelde tandwielen en afzonderlijke koppelingen die bediend worden door olie onder druk.

   Koppeling met motor: Direct met hydraulische Vulcan-Sinclair koppeling

   Aandrijvingswijze assen: Door cardenassen en tandwielen op de assen

   Bediening Overbrenging: Elektropneumatisch

Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 23400 mm

   Afstand tussen de ophangingen:: 15000 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4000 mm

   Afstand tussen de assen: 2300 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 2900 mm

Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding