Algemeen
Aantal: 1
Totaal gewicht leeg: 32.3 ton
Totaal gewicht gevuld: 44 ton
Draaistelindeling: Bo-2
Nummering: 651.01
Normaal vermogen: 200 kW
Tankinhoud: 320 l
Actieradius: 700 km
Maximum snelheid: 90 km/h
Minimum boogstraal: 120 m
Wieldiameter: 970 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise, Nicaise et Deleuve
Bouwjaar: 1934
Capaciteit:
2de klas |
3de klas |
Totaal |
Maximum toegelaten |
|
Zitplaatsen |
20 |
73 |
93 |
93 |
Staplaatsen |
10 |
33 |
43 |
47 |
Totaal |
30 |
106 |
136 |
140 |
Remming: Automatische Westinghouse remkraan nr 4. Remming door middel van remblokken.
Verwarming: Door warme lucht verwarmd door 'Ideal Classic' systeem met anthracite 30/50
Ventilatie: Door ventilatoren type Bob op de zijwanden
Dieselmotor
Constructeur Dieselmotor: Maybach
Motor type: GO5H
Injectie: Direct mechanisch
Werking: 4 takts principe
Vermogenregeling: Door regeling van inspuiting
Starten motor: Door de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 154 kW
Nominale draaisnelheid: 1400 tr/min
Cilinders:
Aantal: 6
Plaatsing:Verticaal in lijn
Uitboring: 150 mm
Loop: 200 mm
Volledige massa: 1370 kg
Inspuitingsdruk: 200 bar
Gemiddelde druk: 63 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 9.3 m/s
Maximum koppel: 126 kgm
Ophanging: In de bogies
Overbrenging
Constructeurs: ACEC
TYpe: V95N251
Werkingswijze: Dupont systeem, zelfregelende generator met 3 wikkelende trappen (shunt in serie met de hulpgenerator, stroom en spanningsgestuurd)
Koppeling met motor: In serie neus-ondersteunde elektromotoren die assen verbinden door middel van rondsels en tandwielen
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 22000 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3760 mm
Afstand tussen de assen: 2200 mm en 3400 mm (motordraaistel)
Afstand tussen buffer en de ophanging: 2500 mm en 1700 mm (motordraaistel)
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding