BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche

Algemeen

   Aantal: 1

  Totaal gewicht leeg: 32.3 ton

  Totaal gewicht gevuld: 44 ton

  Draaistelindeling: Bo-2

  Nummering: 651.01

  Normaal vermogen: 200 kW

  Tankinhoud: 320 l

  Actieradius: 700 km

  Maximum snelheid: 90 km/h

  Minimum boogstraal: 120 m

   Wieldiameter: 970 mm

Mechanisch gedeelte

   Constructeur: La Brugeoise, Nicaise et Deleuve

  Bouwjaar: 1934

   Capaciteit:
 

2de klas

3de klas

Totaal

Maximum toegelaten

Zitplaatsen

20

73

93

93

Staplaatsen

10

33

43

47

Totaal

30

106

136

140

  Remming: Automatische Westinghouse remkraan nr 4. Remming door middel van remblokken.

  Verwarming: Door warme lucht verwarmd door 'Ideal Classic' systeem met anthracite 30/50

  Ventilatie: Door ventilatoren type Bob op de zijwanden

Dieselmotor

   Constructeur Dieselmotor: Maybach

   Motor type: GO5H

   Injectie: Direct mechanisch

   Werking: 4 takts principe

   Vermogenregeling: Door regeling van inspuiting

   Starten motor: Door de hoofdgenerator

   Nominaal vermogen: 154 kW

   Nominale draaisnelheid: 1400 tr/min

   Cilinders:
       Aantal: 6
       Plaatsing:Verticaal in lijn
       Uitboring: 150 mm
       Loop: 200 mm

   Volledige massa: 1370 kg

   Inspuitingsdruk: 200 bar

   Gemiddelde druk: 63 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 9.3 m/s

   Maximum koppel: 126 kgm

   Ophanging: In de bogies


Overbrenging

   Constructeurs: ACEC

   TYpe: V95N251

   Werkingswijze: Dupont systeem, zelfregelende generator met 3 wikkelende trappen (shunt in serie met de hulpgenerator, stroom en spanningsgestuurd)

   Koppeling met motor: In serie neus-ondersteunde elektromotoren die assen verbinden door middel van rondsels en tandwielen

Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 22000 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3760 mm

   Afstand tussen de assen: 2200 mm en 3400 mm (motordraaistel)

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 2500 mm en 1700 mm (motordraaistel)

Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding