Bouwjaar: 1905
Nummering: 16.001 - 16.062
Type locomotief: ( Atlantic ) 4-4-2
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 470 mm
Zuigerslag (l) : 610 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,800 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12,5 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,450 m
Breedte: 1,030 m
Oppervlakte (G) : 2,52 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 11,72 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 40/45 mm
Aantal: 132
Oppervlakte 51,80 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 118/127 mm
Aantal: 15
Oppervlakte 17,35 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 80,87 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 27/34 mm
Overhittingsvlak (S1) : 16,98 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,324 m
Plaatdikte: 14 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 22 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 3,450 m³
Volume van de stoomkamer: 1,330 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 6,10 m²
Verhouding S/G : 32
Verhouding S1/S: 0,210
Inhoud van de waterbakken: 6,5 m³
Inhoud van de kolenbakken: 2 ton
Gewicht lege locomotief: 57,250 ton
Adhesiegewicht (A): 35,2 ton
Verhouding T/A: 1/5,78
Trekvermogen: T= 0,65 Pd²l 6 090 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld