Bouwjaar: 1905
Nummering: 19.001 - 19.003
Type locomotief: ( american ) 4-4-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 500 mm
Zuigerslag (l) : 600 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,980 m
Ketel
Keteldruk (P) : 13,5 kg/cm²
Rooster
Lengte: 1,937 m
Breedte: 1,070 m
Oppervlakte (G) : 2,07 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 12,21 m²
Pijpenbundel
Diameters : 40/45 mm
Aantal: 153
Oppervlakte 66,70 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 102,11 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 27/34 mm
Overhittingsvlak (S1) : 24,51 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,427 m
Plaatdikte: 15 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten: 14,5 mm
Pijpenplaat: 16 tot 27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 22 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 3,950 m³
Volume van de stoomkamer: 1 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 5,90 m²
Verhouding S/G : 49,5
Verhouding S1/S: 0,240
Gewicht lege locomotief: 51 ton
Adhesiegewicht (A): 35,960 ton
Verhouding T/A: 1/4,91
Trekvermogen: T= 0,65 Pd²l 7 320 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld