Bouwjaar: 1907
Nummering: 20.001 - 20.010
Type locomotief: ( American ) 4-6-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 500 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,980 m
Ketel
Keteldruk (P) : 13,5 kg/cm²
Rooster
Lengte: 1,937 m
Breedte: 1,070 m
Oppervlakte (G) : 2,07 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 12,21 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 40/45 mm
Aantal: 153
Oppervlakte 72,50 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 118/127 mm
Aantal: 18
Oppervlakte 25,40 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 109,81 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 27/34 mm
Overhittingsvlak (S1) : 26,85 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,427 m
Plaatdikte: 15 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten: 14,5 mm
Pijpenplaat: 16 tot 27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 22 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 4,050 m³
Volume van de stoomkamer: 1,100 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 6,20 m²
Verhouding S/G : 53
Verhouding S1/S: 0,245
Gewicht lege locomotief: 54 ton
Adhesiegewicht (A): 36,9 ton
Verhouding T/A: 1/5,04
Trekvermogen: T= 0,35 Pd²l 7 320 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld