Bouwjaar: 1920, omgebouwd in 1936
Nummering: 31.001 - 31.200
Type locomotief: ( Consilidation ) 2-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 570 mm
Zuigerslag (l) : 711 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,520 m
Ketel
Keteldruk (P) : 16 kg/cm²
Type van Vuurkist: Belapaire
Rooster
Lengte: 3,260 m
Breedte: 1 m
Oppervlakte (G) : 3,26 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 18,23 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 122
Oppervlakte 75,70 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 35
Oppervlakte 60,30 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 154,23 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 30,5/38 mm
Overhittingsvlak (S1) : 64 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,650 m
Plaatdikte: 19 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 15 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 30 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 25 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 7,140 m³
Volume van de stoomkamer: 2,700 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 10,5 m²
Verhouding S/G : 55
Verhouding S1/S: 0,216
Gewicht lege locomotief: 82,540 ton
Adhesiegewicht (A): 80,65 ton
Verhouding T/A: 1/4,9
Trekvermogen: T= 0,65 Pd²l 15 840 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld