Bouwjaar: 1909, omgebouwd in 1932
Nummering: 36.001 - 36.093
Type locomotief: ( Decapod ) 2-10-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 500 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,450 m
Ketel
Keteldruk (P) : 14 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,900 m
Breedte: 1,760 m
Oppervlakte (G) : 5,1 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 18,93 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 190
Oppervlakte 134,5 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 40
Oppervlakte 77,5 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 230,85 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 30,5/38 mm
Overhittingsvlak (S1) : 75,79 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,800 m
Plaatdikte: 20 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 20 en 30 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten: 18 mm
Pijpenplaat: 18 tot 27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 27 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 9,280 m³
Volume van de stoomkamer: 3,520 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 12 m²
Verhouding S/G : 45,8
Verhouding S1/S: 0,306
Gewicht lege locomotief: 99,55 ton
Adhesiegewicht (A): 91,8 ton
Verhouding T/A: 1/4,23
Trekvermogen: T= 0,65 Pd²l 20 700 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld