Bouwjaar: 1920
Nummering: 38.001 - 38.149
Type locomotief: ( Consolidation ) 2-8-0 Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 610 mm
Zuigerslag (l) : 711 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,520 m
Ketel
Keteldruk (P) : 14 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,238 m
Breedte: 1,530 m
Oppervlakte (G) : 3,73 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 12,04 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 45,16/50,8 mm
Aantal: 160
Oppervlakte 106,5 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 128,98/136,5 mm
Aantal: 26
Oppervlakte 49,9 m²
Oppervlakte van de kookbuizen: 1,86 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 169,70 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 30,5/38 mm
Overhittingsvlak (S1) : 56,1 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,727 m
Plaatdikte: 17 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 12 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 25 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 7,750 m³
Volume van de stoomkamer: 2,250 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 9,30 m²
Verhouding S/G : 45,3
Verhouding S1/S: 0,330
Gewicht lege locomotief: 76,81 ton
Adhesiegewicht (A): 75,2 ton
Verhouding T/A: 1/4,75
Trekvermogen: T= 2 X 0,65 Pd²l 15 840 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld