Bouwjaar: 1905
Nummering: 41.001 - 41.220
Type locomotief: ( Bourbonnais ) 0-6-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 500 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,9520 m
Ketel
Keteldruk (P) : 13,5 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,450 m
Breedte: 1,030 m
Oppervlakte (G) : 2,52 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 11,03 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 40/45 mm
Aantal: 154
Oppervlakte 63,60 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 118/127 mm
Aantal: 18
Oppervlakte 21,80 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 96,13 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 27/34/i> mm
Overhittingsvlak (S1) : 21,51 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,430 m
Plaatdikte: 15 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 22 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 3,420 m³
Volume van de stoomkamer: 1,570 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 6,73 m²
Verhouding S/G : 38,15
Verhouding S1/S: 0,224
Gewicht lege locomotief: 48,4 ton
Adhesiegewicht (A): 52,5 ton
Verhouding T/A: 1/5,48
Trekvermogen: T= 2 X 0,65 Pd²l 9 530 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld