Bouwjaar: 1928, 1931
Nummering: 48.001 - 48.035
Type locomotief: ( Consolodation) 2-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 420 mm
Diameter van Cilinders LD (d') : 570 mm
Zuigerslag (l) : 610 mm
Zuigerslag LD (l) : 700 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,550 m
Ketel
Keteldruk (P) : 17 kg/cm²
Rooster
Lengte: 3,233 m
Breedte: 0,996 m
Oppervlakte (G) : 3,22 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 16,53 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 65/70 mm
Aantal: 84 // 6
Oppervlakte 77,30 // 5,10 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 24
Oppervlakte 42,40 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 141,33 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 31,38 mm
Overhittingsvlak (S1) : 45 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,614 m
Plaatdikte: 18 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 15 en 17 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 30 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 25 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 6,500 m³
Volume van de stoomkamer: 3,670 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 11 m²
Verhouding S/G : 43,89
Verhouding S1/S: 0,318
Gewicht lege locomotief: 78,805 ton
Adhesiegewicht (A): 75,7 ton
Verhouding T/A: 1/4,61
Trekvermogen: T= 0,65l (pd² + p'd'²) 16 425 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld