Bouwjaar: 1906
Nummering: 66.001 - 66.039
Type locomotief: ( American ) 4-4-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 550 mm
Zuigerslag (l) : 630 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 2,100 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,290 m
Breedte: 1,000 m
Oppervlakte (G) : 2,29 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 12,05 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 41/46 mm
Aantal: 152
Oppervlakte 39,83/i> m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 21
Oppervlakte 36,83 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 136,89 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 29/36 mm
Overhittingsvlak (S1) : 40,32 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,500 m
Plaatdikte: 15 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 26 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 26 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 5,680 m³
Volume van de stoomkamer: 2,560 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 7,60 m²
Verhouding S/G : 59,8
Verhouding S1/S: 0,295
Gewicht lege locomotief: 55,69 ton
Adhesiegewicht (A): 34,5 ton
Verhouding T/A: 1/4,86
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 7 090 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld