Bouwjaar: 1902
Nummering: 7536
Type locomotief: ( Eight Coupler ) 0-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders HD (d) : 530 mm
Diameter van Cilinders LD (d,) : 750 mm
Zuigerslag (l) : 630 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,250 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,250 m
Breedte: 1,000 m
Oppervlakte (G) : 2,25 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 10,32 m²
Pijpenbundel
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 224
Oppervlakte 131,48 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 141,80 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,530 m
Plaatdikte: 16 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 26 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 26 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 4,850 m³
Volume van de stoomkamer: 2,150 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 8,50 m²
Verhouding S/G : 63,02
Gewicht lege locomotief: 47,4 ton
Adhesiegewicht (A): 52,9 ton
Verhouding T/A: 1/4,79
Trekvermogen: T= 0,5 x 0,65l (pd² + p'd'²) 11 050 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld