Bouwjaar: 1917
Nummering: 76.001 - 76.005
Type locomotief: ( Consolidation ) 2-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 558,8 mm
Zuigerslag (l) : 660,4 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,295 m
Ketel
Keteldruk (P) : 10,5 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,620 m
Breedte: 1,000 m
Oppervlakte (G) : 2,62 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 15,93 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 41/46 mm
Aantal: 159
Oppervlakte 86 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 24
Oppervlakte 39,50 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 141,43 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 27,5/35 mm
Overhittingsvlak (S1) : 31,77 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,571 m
Plaatdikte: 14,3 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 12,7 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 12,7 mm
Achter en zijplaten: 12,7 mm
Pijpenplaat: 12,7 tot 25,4 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 19 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 5,743 m³
Volume van de stoomkamer: 3,418 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 10,04 m²
Verhouding S/G : 54
Verhouding S1/S: 0,224
Gewicht lege locomotief: 62,7 ton
Adhesiegewicht (A): 61,826 ton
Verhouding T/A: 1/5,67
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 10900 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld