Bouwjaar: 1909
Nummering: 7202 - 7945
Type locomotief: ( Eight Coupler ) 0-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 550 mm
Zuigerslag (l) : 630 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,250 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,250 m
Breedte: 1,350 m
Oppervlakte (G) : 3,05 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 11,82 m²
Pijpenbundel
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 292
Oppervlakte 185,76 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 197,58 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,6600 m
Plaatdikte: 18 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 19
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 26 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 26 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 7,220 m³
Volume van de stoomkamer: 2,310 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 9,08 m²
Verhouding S/G : 64,08
Gewicht lege locomotief: 52,15 ton
Adhesiegewicht (A): 60 ton
Verhouding T/A: 1/5,05
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 11 890 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld