Bouwjaar: 1906
Nummering: 80.001
Type locomotief: ( Eight Coupler ) 0-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 600 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,350 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,390 m
Breedte: 1,000 m
Oppervlakte (G) : 2,39 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 12,58 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 41/46 mm
Aantal: 152
Oppervlakte 12,58 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 21
Oppervlakte 36,85 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 137,53 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 29/36 mm
Overhittingsvlak (S1) : 40,40 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,501 m
Plaatdikte: 14,5 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 26 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 26 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 5,670 m³
Volume van de stoomkamer: 2,070 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 8,50 m²
Verhouding S/G : 57,5
Verhouding S1/S: 0,294
Adhesiegewicht (A): 57,270 ton
Verhouding T/A: 1/4,16
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 13 730 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld