Bouwjaar: 1912
Nummering: 81.001 - 81.582
Type locomotief: ( EightCoupler ) 0-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 600 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,350 m
Ketel
Keteldruk (P) : 14 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,600 m
Breedte: 1,010 m
Oppervlakte (G) : 2,63 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 13,89 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 139
Oppervlakte 88,43 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 24
Oppervlakte 42,11 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 144,43 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 32/40 mm
Overhittingsvlak (S1) : 51,88 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,598 m
Plaatdikte: 17 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 26 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 26 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 6,290 m³
Volume van de stoomkamer: 2,150 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 8,82 m²
Verhouding S/G : 55
Verhouding S1/S: 0,359
Gewicht lege locomotief: 61,830 ton
Adhesiegewicht (A): 67,930 ton
Verhouding T/A: 1/4,24
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 10 620 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld