Bouwjaar: 1860
Nummering: 88.001 - 88.002
Type locomotief: ( EightCoupler ) 0-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 480 mm
Zuigerslag (l) : 480 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,065 m
Ketel
Keteldruk (P) : 10 kg/cm²
Rooster
Lengte: 1,425 m
Breedte: 1,256 m
Oppervlakte (G) : 1,79 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 6,22 m²
Pijpenbundel
Diameters : 40/45 mm
Aantal: 199
Oppervlakte 84,55 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 93,77 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,278 m
Plaatdikte: 15 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 14 en 15 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 14 mm
Achter en zijplaten: 14 mm
Pijpenplaat: 14 tot 30 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 20 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 2,580/i> m³
Volume van de stoomkamer: 2,050 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 6,02 m²
Verhouding S/G : 52,28
Gewicht lege locomotief: 35,5 ton
Inhoud van de waterbakken: 4,700 m³
Inhoud van de kolenbakken: 1,5 ton
Adhesiegewicht (A): 41,7 ton
Verhouding T/A: 1/6,17
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 6 750 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld