Bouwjaar: 1909
Nummering: 89.001 - 89.005
Type locomotief: ( Eight Coupler ) 0-8-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 480 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,260 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,010 m
Breedte: 1,144 m
Oppervlakte (G) : 2,30 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 8,13 m²
Pijpenbundel
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 184
Oppervlakte 94,99 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 103,12 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,432 m
Plaatdikte: 16 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 25 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 20 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 4,170 m³
Volume van de stoomkamer: 2,090 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 7,040 m²
Verhouding S/G : 44,83
Inhoud van de waterbakken: 8,650 m³
Inhoud van de kolenbakken: 2 ton
Gewicht lege locomotief: 45,38 ton
Adhesiegewicht (A): 60,68 ton
Verhouding T/A: 1/5,94
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 10 200 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld