Bouwjaar: 1908
Nummering: 9.001 - 9.042
Type locomotief: ( 10 Wheel ) 4-6-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 445 mm
Zuigerslag (l) : 640 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,890 m
Ketel
Keteldruk (P) : 14 kg/cm²
Rooster
Lengte: 3,016 m
Breedte: 1,038 m
Oppervlakte (G) : 3,13 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 16,44 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 152
Oppervlakte 85,97 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 28
Oppervlakte 43,98 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 146,39 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 30,5/38 mm
Overhittingsvlak (S1) : 37,80 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,650 m
Plaatdikte: 17 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 15 en 25 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 20 mm
Achter en zijplaten: 17 mm
Pijpenplaat: 17 tot 27 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 22 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 6,300 m³
Volume van de stoomkamer: 1,600 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 8,50 m²
Verhouding S/G : 49,50
Verhouding S1/S: 0,243
Gewicht lege locomotief: 74 ton
Adhesiegewicht (A): 53,3 ton
Verhouding T/A: 1/4,58
Trekvermogen: T= 2 X 0,65 Pd²l 11 659 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld