Bouwjaar: 1910
Nummering: 90.001 - 90.041
Type locomotief: ( 10Coupler ) 0-10-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 630 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,400 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,600 m
Breedte: 1,010 m
Oppervlakte (G) : 2,62 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 14,63 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 45/50 mm
Aantal: 131
Oppervlakte 86,99 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 26
Oppervlakte 48,02 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 149,64 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 32/40 mm
Overhittingsvlak (S1) : 53 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,600 m
Plaatdikte: 16 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 26 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 26 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 6,100 m³
Volume van de stoomkamer: 2,400 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 8,90 m²
Verhouding S/G : 57,15
Verhouding S1/S: 0,354
Gewicht lege locomotief: 65,290 ton
Adhesiegewicht (A): 71,490 ton
Verhouding T/A: 1/4,9
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 14 590 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld