Bouwjaar: 1914
Nummering: 98.001 - 98.048
Type locomotief: ( 10 Coupler ) 0-10-0
Mechanisme
Diameter van Cilinders (d) : 610 mm
Zuigerslag (l) : 660 mm
Diameter van Drijfwielen (D) : 1,350 m
Ketel
Keteldruk (P) : 12 kg/cm²
Rooster
Lengte: 2,250 m
Breedte: 1,000 m
Oppervlakte (G) : 2,25 m²
Verwarmingsoppervlak van de vuurhaard: 11,70 m²
Pijpenbundel
Kleine vlampijpen
Diameters : 41/46 mm
Aantal: 143
Oppervlakte 82,89 m²
Grote vlampijpen
Diameters : 125/133 mm
Aantal: 22
Oppervlakte 38,34 m²
Totale verwarmingsoppervlakte (S) : 123,93 m²
Diameters van de overhitterspijpen: 30/38 mm
Overhittingsvlak (S1) : 45,27 m²
Ketelromp
Gemiddelde diameter: 1,500 m
Plaatdikte: 15 mm
Dikte Vuurhaardplaten: 16 en 20 mm
Materiaal Vuurhaardplaten: Koper
Dikte Vuurhaardplaten
Hemelplaat: 16 mm
Achter en zijplaten: 16 mm
Pijpenplaat: 16 tot 26 mm
Dikte van pijpenplaat - Rookkast: 26 mm
Inhoud van de ritvaardige ketel: 5,320 m³
Volume van de stoomkamer: 1,750 m³
Oppervlakte van stoomafgifte: 8 m²
Verhouding S/G : 59
Verhouding S1/S: 0,344
Inhoud van de waterbakken: 8 m³
Inhoud van de kolenbakken: 3 ton
Gewicht lege locomotief: 63,770 ton
Adhesiegewicht (A): 80,820 ton
Verhouding T/A: 1/5,7
Trekvermogen: T= 0,65pd²l 14 185 kg
D
Het is verboden de inhoud van deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Mits bronvermelding mag de info op sociale media worden gedeeld