BFOTO
BFOTO
Index Matériel de traction Leasinglocs Trafic Lignes Documents Bfoto Liens



010

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

24/03/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

22

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.010
01/01/1971: Renumbered to 010

 
 

011

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

13/04/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

23

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.011
01/01/1971: Renumbered to 011

 
 

012

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

**/**/1976

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

24

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.012
01/01/1971: Renumbered to 012
15/08/1974: Was together with 021 and 028 involved in a heavy accident in Luttre. Carriage B of unit 160 derailed and hitted some catenairy posts, unit 028 broke in 2 en carriage BD fell off a railway embarkment and landed on his roof, unit 021 was completely destroyed after a collision with a railway bridge and unit 012 was heavely damaged.
Unit 012 was demolished, the BD-carriage was used to repair unit 028

 
 

013

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

1/02/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

25

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.013
01/01/1971: Renumbered to 013

 
 

014

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

16/03/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

26

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.014
01/01/1971: Renumbered to 014

 
 
Regardez les photos de 015

015

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

19/04/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

27

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.015
01/01/1971: Renumbered to 015

 
 

016

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

24/03/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

28

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.016
01/01/1971: Renumbered to 016

 
 

017

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

1/07/1994

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

29

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.017
01/01/1971: Renumbered to 017

 
 

018

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

15/04/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

30

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.018
01/01/1971: Renumbered to 018

 
 

019

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

17/03/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

31

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.019
01/01/1971: Renumbered to 019

 
 

020

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

15/04/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

32

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.020
01/01/1971: Renumbered to 020

 
 

021

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

**/**/1976

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

33

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.021
01/01/1971: Renumbered to 021
15/08/1974: Was together with 012, 028 and 160 involved in a heavy accident in Luttre. Carriage B of unit 160 derailed and hitted some catenairy posts, unit 028 broke in 2 en carriage BD fell off a railway embarkment and landed on his roof, unit 021 was completely destroyed after a collision with a railway bridge and unit 012 was heavely damaged.

 
 

022

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

17/03/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

34

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.022
01/01/1971: Renumbered to 022

 
 

023

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

1/01/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

35

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.023
01/01/1971: Renumbered to 023

 
 

024

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

11/04/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

36

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.024
01/01/1971: Renumbered to 024

 
 

025

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

1/07/1994

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

37

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.025
01/01/1971: Renumbered to 025

 
 

026

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

**/**/1992

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

38

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.026
01/01/1971: Renumbered to 026
30/06/1992: Burnt in Sint-Katelijne-Waver

 
 

027

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

24/03/1995

 

Nr original:

39

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.027
01/01/1971: Renumbered to 027
Preserved by SNCB
2013: Preserved by PFT

 
 

028

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

**/**/1983

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

40

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.028
01/01/1971: Renumbered to 028
15/08/1974: Was together with 012, 021 and 160 involved in a heavy accident in Luttre. Carriage B of unit 160 derailed and hitted some catenairy posts, unit 028 broke in 2 en carriage BD fell off a railway embarkment and landed on his roof, unit 021 was completely destroyed after a collision with a railway bridge and unit 012 was heavely damaged.
The BD carriage of 012 was used to repair unit 028
18/03/1983: Burnt in Charleroi-Sud

 
 

029

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

10/04/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

41

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.029
01/01/1971: Renumbered to 029

 
 

030

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

1/01/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

42

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.030
01/01/1971: Renumbered to 030

 
 

031

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

24/03/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

43

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.031
01/01/1971: Renumbered to 031

 
 

032

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

24/03/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

44

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.032
01/01/1971: Renumbered to 032

 
 

033

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

15/04/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

45

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.033
01/01/1971: Renumbered to 033

 
 

034

 
 
 

En service:

**/**/1950

 

Hors service:

1/01/1995

 

Démoli:

**/**/199*

 

Nr original:

46

 

Remarques:
(En Anglais)

1953: Renumbered to 228.034
01/01/1971: Renumbered to 034

 
 

La page de locfiche a été faite avec le plus grand soin par Bfoto. Bfoto n'est pas responsable des erreurs ou incompletions. C'est interdit de distribuer publiquement sans le consentement préalable. Certaines informations sur ces fiches peuvent être publiés sur les forums si cité.