|
6061 |
|
|
|
|
En service: |
18/05/1965 |
|
Hors service: |
01/11/1984 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.061 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
20/11/1974: Green/yellow |
|
|
|
6062 |
|
|
|
|
En service: |
28/05/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1984 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.062 |
|
Depot dernier: |
Saint-Ghislain |
|
Remarques: (En Anglais) |
08/08/1974: Green/yellow |
|
|
|
6063 |
|
|
|
|
En service: |
2/06/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.063 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
Remarques: (En Anglais) |
**/**/1983: Drove as 6063X |
|
|
|
6064 |
|
|
|
|
En service: |
4/06/1965 |
|
Hors service: |
1/10/1984 |
|
Démoli: |
**/**/1995 |
|
Nr original: |
210.064 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
|
|
6065 |
|
|
|
|
En service: |
11/06/1965 |
|
Hors service: |
01/06/1985 |
|
Démoli: |
**/10/1995 |
|
Nr original: |
210.065 |
|
Depot dernier: |
Saint-Ghislain |
|
Remarques: (En Anglais) |
30/05/1975: Green/yellow |
|
|
|
6066 |
|
|
|
|
En service: |
18/06/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1986 |
|
Démoli: |
**/10/1995 |
|
Nr original: |
210.066 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
Remarques: (En Anglais) |
25/04/1977: Green/yellow |
|
|
|
6067 |
|
|
|
|
En service: |
29/12/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1988 |
|
Nr original: |
210.067 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
Last build class 60 (the original 210.067 became 210.201)
22/11/1977: Yellow/green
**/**/1990: Sold to Ventura (Italy)
|
|
|
|
6068 |
|
|
|
|
En service: |
23/06/1965 |
|
Hors service: |
01/11/1986 |
|
Démoli: |
**/11/1993 |
|
Nr original: |
210.068 |
|
Depot dernier: |
Saint-Ghislain |
|
Remarques: (En Anglais) |
02/03/1977: Green/yellow
**/03/1984: Yellow/green
Other figure type (on the yellow livery)
Is together with 6089 the only class 60 which recieved all the liverys |
|
|
|
6069 |
|
|
|
|
En service: |
28/06/1965 |
|
Hors service: |
31/12/1987 |
|
Démoli: |
**/10/1995 |
|
Nr original: |
210.069 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
Remarques: (En Anglais) |
27/01/1975: Green/yellow |
|
|
|
6070 |
|
|
|
|
En service: |
2/07/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1988 |
|
Nr original: |
210.070 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
01/02/1978: Yellow/green
Had temporary a yellow front
**/**/1990: Sold to Ventura (Italy) |
|
|
|
6071 |
|
|
|
|
En service: |
8/07/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1985 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.071 |
|
Depot dernier: |
Saint-Ghislain |
|
Remarques: (En Anglais) |
15/02/1977: Green/yellow |
|
|
|
6072 |
|
|
|
|
En service: |
14/07/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.072 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
Remarques: (En Anglais) |
28/09/1977: Yellow/green
Had temporary a yellow front
25/10/1982: Had a collision with some empty carriages in Dinant |
|
|
|
6073 |
|
|
|
|
En service: |
16/07/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1988 |
|
Nr original: |
210.073 |
|
Depot dernier: |
Hasselt |
|
Remarques: (En Anglais) |
29/06/1977: Yellow/green
First locomotive in a yellow livery (after a test with 5142)
01/12/1986: To infra
**/**/1990: Sold to Italy |
|
|
|
6074 |
|
|
|
|
En service: |
10/08/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1986 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.074 |
|
Depot dernier: |
Hasselt |
|
Remarques: (En Anglais) |
22/11/1977: Green/yellow |
|
|
|
6075 |
|
|
|
|
En service: |
30/08/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1986 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.075 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
08/04/1977: Green/yellow |
|
|
|
6076 |
|
|
|
|
En service: |
3/09/1965 |
|
Hors service: |
1/08/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1990 |
|
Nr original: |
210.076 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
Recieved a yellow band between the head lights
**/**/1983: Drove as 6076X |
|
|
|
6077 |
|
|
|
|
En service: |
8/09/1965 |
|
Hors service: |
1/08/1986 |
|
Nr original: |
210.077 |
|
Nr NVR: |
94 88 1050 303-7 |
|
Depot dernier: |
Hasselt |
|
Remarques: (En Anglais) |
**/**/1989: Sold to PFT
On front A actual number, on front B the original number
Has a wrong NVR number. In the number you find code 94 (electrical unit, no HST), but this has to be code 92 (diesel engine) |
|
|
|
6078 |
|
|
|
|
En service: |
13/09/1965 |
|
Hors service: |
01/03/1985 |
|
Démoli: |
**/**/1990 |
|
Nr original: |
210.078 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
16/05/1979: Yellow/green |
|
|
|
6079 |
|
|
|
|
En service: |
17/09/1965 |
|
Hors service: |
31/12/1987 |
|
Démoli: |
**/**/1995 |
|
Nr original: |
210.079 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
23/09/1977: Green/yellow |
|
|
|
6080 |
|
|
|
|
En service: |
24/09/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1985 |
|
Démoli: |
**/**/1990 |
|
Nr original: |
210.080 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
|
|
6081 |
|
|
|
|
En service: |
1/10/1965 |
|
Hors service: |
1/03/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1985 |
|
Nr original: |
210.081 |
|
Depot dernier: |
Hasselt |
|
Remarques: (En Anglais) |
Had a yellow side door
**/**/1983: Drove as 6081X |
|
|
|
6082 |
|
|
|
|
En service: |
8/10/1965 |
|
Hors service: |
1/08/1986 |
|
Démoli: |
**/**/1995 |
|
Nr original: |
210.082 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
17/09/1977: Yellow/green |
|
|
|
6083 |
|
|
|
|
En service: |
15/10/1965 |
|
Hors service: |
01/07/1984 |
|
Démoli: |
**/**/1989 |
|
Nr original: |
210.083 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
Remarques: (En Anglais) |
**/**/1978: Yellow/green
Has temporary a yellow front |
|
|
|
6084 |
|
|
|
|
En service: |
29/10/1965 |
|
Hors service: |
01/07/1982 |
|
Démoli: |
**/**/1982 |
|
Nr original: |
210.084 |
|
Depot dernier: |
Hasselt |
|
|
|
6085 |
|
|
|
|
En service: |
8/11/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1990 |
|
Nr original: |
210.085 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
|
|
6086 |
|
|
|
|
En service: |
17/11/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1988 |
|
Nr original: |
210.086 |
|
Depot dernier: |
Merelbeke |
|
Remarques: (En Anglais) |
11/01/1978: Yellow/green
01/12/1986: To infra
Sold by CFV3V and painted in the original livery
Sold to TEMCA
Sold to Wallers
Sold CFV3V
Painted in the yellow livery |
|
|
|
6087 |
|
|
|
|
En service: |
23/11/1965 |
|
Hors service: |
01/01/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1987 |
|
Nr original: |
210.087 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
|
|
6088 |
|
|
|
|
En service: |
30/11/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1986 |
|
Démoli: |
**/10/1995 |
|
Nr original: |
210.088 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
Remarques: (En Anglais) |
28/11/1977: Yellow/green
Had temporary a yellow front |
|
|
|
6089 |
|
|
|
|
En service: |
3/12/1965 |
|
Hors service: |
01/12/1988 |
|
Nr original: |
210.089 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
Remarques: (En Anglais) |
07/02/1973: Green/yellow
12/09/1980:Yellow/green
01/12/1986: Naar Dienst Baan
Is together with 6068 the only class 60 which recieved all the liverys
**/**/1990: Sold to Casafe (Italy) |
|
|
|
6090 |
|
|
|
|
En service: |
08/12/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1990 |
|
Nr original: |
210.090 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
|
|
6091 |
|
|
|
|
En service: |
15/12/1965 |
|
Hors service: |
01/08/1983 |
|
Démoli: |
**/**/1983 |
|
Nr original: |
210.091 |
|
Depot dernier: |
Ronet |
|
|
La page de locfiche a été faite avec le plus grand soin par Bfoto. Bfoto n'est pas responsable des erreurs ou incompletions. C'est interdit de distribuer publiquement sans le consentement préalable. Certaines informations sur ces fiches peuvent être publiés sur les forums si cité.