BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto


Algemeen

   Aantal: 38

  Totaal gewicht leeg: 85.5 ton

  Totaal gewicht gevuld: 105 ton

  Spanning: 3 kV (gelijkstroom)

   Oorspronkelijke Nummering: 228.502 - 228.539

   Nummering: 502 - 539

   Normaal vermogen: 735 kW

   Maximum snelheid: 130 km/h

   Maximum acceleratie: 53.5 cm/sec²

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 1010 mm

Mechanisch gedeelte

   Constructeur: La Brugeoise, Ragheno - Germain et Familleureux

   Bouwjaar: 1955

   Capaciteit:
 

1ste klas

2de klas

totaal

Zitplaatsen

44

129

164

Staplaatsen

10

30

100

Totaal

54

159

209


   Remming: Directe rem met Oerlikon remkraan type FD1. Remblokken op wielbanden

   Verwarming: Via elektrische verwaming

Elektrisch gedeelte

Tractiematerieel

  Constructeur: ACEC - SEM

   Opstartsysteem: Nokkenas aangedreven door servomotoren (JH)

   Tractiemotoren:
        Aantal: 4
        Uurvermogen: 185 kW
        Normaal vermogen: 154 kW
        Motoren automatisch gekoeld

    Ophanging: door de neus

   Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel

   Transmissie: Door eenzijdige tandwielen

Hulpapparatuur

   1 Sebia Compressor:
        2 enkelwerkende cilinders
        2 drukken
        Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
        Maximum druk 7 Bar
        Debiet 540 l/min

   1 batterijoplader: 100 V, 50 A

  Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. atterijen.

Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 45280 mm

   Lengte van een wagon: 22272 mm

   Afstand tussen draaistellen: 15450 mm

   Afstand tussen de assen: 2500 mm

   Breedte: 2955 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3790 mm

Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding