Algemeen
Aantal: 38
Totaal gewicht leeg: 85.5 ton
Totaal gewicht gevuld: 105 ton
Spanning: 3 kV (gelijkstroom)
Oorspronkelijke Nummering: 228.502 - 228.539
Nummering: 502 - 539
Normaal vermogen: 735 kW
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum acceleratie: 53.5 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise, Ragheno - Germain et Familleureux
Bouwjaar: 1955
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
44 |
129 |
164 |
Staplaatsen |
10 |
30 |
100 |
Totaal |
54 |
159 |
209 |
Remming: Directe rem met Oerlikon remkraan type FD1. Remblokken op wielbanden
Verwarming: Via elektrische verwaming
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: ACEC - SEM
Opstartsysteem: Nokkenas aangedreven door servomotoren (JH)
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 185 kW
Normaal vermogen: 154 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
Hulpapparatuur
1 Sebia Compressor:
2 enkelwerkende cilinders
2 drukken
Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
Maximum druk 7 Bar
Debiet 540 l/min
1 batterijoplader: 100 V, 50 A
Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. atterijen.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 45280 mm
Lengte van een wagon: 22272 mm
Afstand tussen draaistellen: 15450 mm
Afstand tussen de assen: 2500 mm
Breedte: 2955 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3790 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding