Algemeen
Aantal: 140
Totaal gewicht: 152
Spanning: 3 kV (gelijkstroom)
Nummering: 301 - 440
Normaal vermogen: 1400 kW
Maximum snelheid: 160 km/h
Maximum acceleratie: 54 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter (tractie): 1010 mm
Wieldiameter (dragend): 920 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Constructions Ferroviaires et Métalliques, La Brugeoise et Nivelles , Centrale Werkplaats Mechelen
Bouwjaar: 1981, 1982, 1983 (Tussen 1991 - 1993 werden de tussenrijtuigen gebouwd)
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
16 |
151 (+ 1) |
244 (+ 1) |
Staplaatsen |
9 |
75 |
84 |
Totaal |
41 |
296 (+ 1) |
337 (+ 1) |
Remming: Autoamtische rem geregeld door een centrale EP, deze
word elektronisch gestuurd via de remhandel in de stuurposten. Pneumatische rem
is gecombineerd met een recuperatierem in het moterstel.
Verwarming: Geblazen lucht
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: A.C.E.C.
Besturingstype: 2 Thyristorhakkers op electronish commando
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Type: AE231S
Uurvermogen: 650 kW
Normaal vermogen: 310 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: opgehangen op 3 punten
Wiellagers van het tractierijtuig: Groefkogellagers
Transmissie: Elastische
transmissie van het type sécheron van BBC. De kettingkast is gemonteerd op de
lagers.
Hulpapparatuur
groep motor-compressor
Motor: ~ AVK - GMR 150.5.B8 7.36 kW
Compressor: 241 VB, 2
enkelwerkende cilinders met 2 druketages
Maximum druk 9 Bar
Debiet 770 l/min
statische omvormers in ABD
rijtuig
36 kW
Voeding: 3 kV =
Uitgang: 110 V =
2 x 30 V = met recuperatie rem
Statische omvormer in
midden-rijtuig
11 kW
Ingang: 3 kV =
Uitgang: 110 V =
220 V 50 Hz ~
Batterijopladers
Type: Safta FC7
ABD: Cd-Ni met 75 elementen, 140
Ah, 110 V
B: Cd-Ni met 75 elementen, 70 Ah,
110 V
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 75810 mm
Lengte van een wagon: 24960 mm (middenrijtuig), 25425 mm (eindrijtuigen)
Afstand tussen de wielen: 2560 mm (middenrijtuig), 2800 mm (eindrijtuigen)
Hoogte van de rail tot het dak: 4392 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding