BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 55

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 84 ton (goederendienst) 87.2 ton (passagiersdienst)

   Nummering: 5901 - 5955

   Oude Nummering: 201.001 - 201.055

   Normaal vermogen: 1050 kW

   Tankinhoud: 4000 l

   Smeerolie: 750 l

   Water voor de treinverwarming: 3000 l

   Water om de motor te koelen: 900 l

   Zand: 400 kg

   Maximum snelheid: 120 km/h

   Maximum tonnage per as: 21.8 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 196 kN

   Minimum boogstraal: 75 m

   Wieldiameter: 1110 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Cockerill, Baurne et Marpent

   Bouwjaar: 1955

   Remming: Automatische OERLIKON rem met een remkraan type FV 3 en een LST 1 verdeler gecombineerd met een directe OERLIKON rem met remkraan type FD1. De Lebrun compressor wordt aangedreven door riemen. Er is 1 persluchtreservoir van 1000 liter. In elke stuurpost is er een handrem die werkzaam is op 1 as.

   Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door pneumatische bediening van de snelheids-regelaar Woodward UG8 van de dieselmotor. bedieningstoestellen in elke stuurpost met automatische waakinrichting.

   Verwarming:  Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar)


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor:  SA John Cockerill (licentie van Baldwin)

   Motor Type: Cockerill-Baldwin 608A

   Injectie: Direct

   Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling

   Starten motor: Via de hoofdgenerator

   Nominaal vermogen:  1280 kW

   Rotatiesnelheid: 625 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 8
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 324 mm
       Loop: 394 mm

   Volledige massa: 17.236 ton

   Inspuitingsdruk: 280 bar

   Gemiddelde druk: 9.85 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8.28 m/s

   Maximum koppel: 1961 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: GP471B2 - MT 370 DEZ = A.C.E.C.

   Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 4 tractiemotoren die  parallell geschakeld staan, 2 shuntaansluitingen zijn voorzien. De opwekking van de hoofdgenerator gebeurd door een hulpgenerator (aangedreven door de dieselmotor met riemen) met 6 polen.

   Aandrijvingswijze assen: De 4 tractiemotoren (opgehangen aan de neus), zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 16180 mm

   Breedte: 2875 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4120 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 7840 mm

   Afstand tussen de wielen: 2680 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 2345 mm (SP 1) 2165 mm (SP 2)



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding