Algemeen
Aantal: 55
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 84 ton (goederendienst) 87.2 ton (passagiersdienst)
Nummering: 5901 - 5955
Oude Nummering: 201.001
- 201.055
Normaal vermogen: 1050 kW
Tankinhoud: 4000 l
Smeerolie: 750 l
Water voor de treinverwarming: 3000 l
Water om de motor te koelen: 900 l
Zand: 400 kg
Maximum snelheid: 120 km/h
Maximum tonnage per as: 21.8 ton
Maximum kracht bij optrekken: 196 kN
Minimum boogstraal: 75 m
Wieldiameter: 1110 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Cockerill, Baurne et Marpent
Bouwjaar: 1955
Remming: Automatische OERLIKON rem met een remkraan type FV 3 en een LST 1
verdeler gecombineerd met een directe OERLIKON rem met remkraan type FD1. De
Lebrun compressor wordt aangedreven door riemen. Er is 1 persluchtreservoir van
1000 liter. In elke stuurpost is er een handrem die werkzaam is op 1 as.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door pneumatische bediening van de snelheids-regelaar Woodward UG8 van de dieselmotor. bedieningstoestellen in elke stuurpost met automatische waakinrichting.
Verwarming: Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar)
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: SA John Cockerill (licentie van Baldwin)
Motor Type: Cockerill-Baldwin 608A
Injectie: Direct
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Via de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 1280 kW
Rotatiesnelheid: 625 tr/min
Cilinders:
Aantal: 8
Plaatsing: In lijn
Uitboring: 324 mm
Loop: 394 mm
Volledige massa: 17.236 ton
Inspuitingsdruk: 280 bar
Gemiddelde druk: 9.85 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8.28 m/s
Maximum koppel: 1961 daNM
Overbrenging
Constructeurs: GP471B2 - MT 370 DEZ = A.C.E.C.
Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 4 tractiemotoren die parallell geschakeld staan, 2 shuntaansluitingen zijn voorzien. De opwekking van de hoofdgenerator gebeurd door een hulpgenerator (aangedreven door de dieselmotor met riemen) met 6 polen.
Aandrijvingswijze assen: De 4 tractiemotoren (opgehangen aan de neus), zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 16180 mm
Breedte: 2875 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4120 mm
Afstand tussen de ophangingen: 7840 mm
Afstand tussen de wielen: 2680 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 2345 mm (SP 1) 2165 mm (SP 2)
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding