BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 15

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 78

   Nummering: 6101 - 6115

   Oude Nummering: 210.201 - 210.215

   Vermogen: 840 kW

   Tankinhoud: 3000 l

   Smeerolie: 480 l

   Water voor de treinverwarming: 3000 l

   Water om de motor te koelen: 850 l

   Zand: 640 kg

   Maximum snelheid: 120 km/h

   Maximum tonnage per as: 19.5 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 196 kN

   Minimum boogstraal: 90 m

   Wieldiameter: 1010 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: SCockerill-Ougrée te Seraing

   Bouwjaar: 1963 - 1965

   Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers, remkraan van het type FV4 en 2 LST1 verdelers gecombineerd met een directe OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Een Gardner-Denver compressor van het type WXE wordt aangedreven via een elastische koppeling. Er zijn 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Een handrem (schroefvormige) is geplaatst in elke stuurpost en werkt elk op 1 bogie. De locomotief is ook in het bezit van een anti-sliprem.

   Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een elektrische bediening van de Woodward UG 8 snelheidsregelaar van de dieselmotor. Besturingstoestellen in elke stuurpost met waakinrichting.

   Verwarming:  Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar).


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: NV Cockerill te Seraing

   Motor Type: TH8.95SA

   Injectie: Direct

   Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling

   Starten motor: Via de hoofdgenerator

   Nominaal vermogen:  1030 kW

   Rotatiesnelheid: 1000 tr/min

   Werking: 4 takt motor, overvoed door turbo-blazer Brown-Boveri

   Cilinders:
        Aantal: 8
       Plaatsing: In V
       Uitboring: 241.3 mm
       Loop: 304.8 mm

   Volledige massa: 12 ton

   Inspuitingsdruk: 275 bar

   Gemiddelde druk: 11.4 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 10.16 m/s

   Maximum koppel: 1983.29 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Hoofdgenerator: 606 ACEC/SEM, Tractiemotoren: DN 44.1 van A.C.E.C.

   Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 4 tractiemotoren die constant parallell geschakeld staan. De hoofdgenerator wordt afzonderlijk gevoed door een hulpgenerator.

   Aandrijvingswijze assen: De 4 tractiemotoren (opgehangen aan de neus), zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 17150 mm

   Breedte: 2905 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4295 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 9300 mm

   Afstand tussen de wielen: 2800 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 3350 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding