Algemeen
Aantal: 15
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 78
Nummering: 6101 - 6115
Oude Nummering: 210.201 - 210.215
Vermogen: 840 kW
Tankinhoud: 3000 l
Smeerolie: 480 l
Water voor de treinverwarming: 3000 l
Water om de motor te koelen: 850 l
Zand: 640 kg
Maximum snelheid: 120 km/h
Maximum tonnage per as: 19.5 ton
Maximum kracht bij optrekken: 196 kN
Minimum boogstraal: 90 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: SCockerill-Ougrée te Seraing
Bouwjaar: 1963 - 1965
Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers,
remkraan van het type FV4 en 2 LST1 verdelers gecombineerd met een directe
OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Een Gardner-Denver compressor van het
type WXE wordt aangedreven via een elastische koppeling. Er zijn 2
persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 l. Een handrem
(schroefvormige) is geplaatst in elke stuurpost en werkt elk op 1 bogie. De locomotief is ook in het bezit van een anti-sliprem.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een elektrische bediening van de Woodward UG 8 snelheidsregelaar van de dieselmotor. Besturingstoestellen in elke stuurpost met waakinrichting.
Verwarming: Stoomgenerator VIC van het type OK.4616 met een stoomproductie van 780 kg/h en een druk van 14 bar (stoomdruk in de verwarming regelbaar tot 6 bar).
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: NV Cockerill te Seraing
Motor Type: TH8.95SA
Injectie: Direct
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Via de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 1030 kW
Rotatiesnelheid: 1000 tr/min
Werking: 4 takt motor, overvoed door turbo-blazer Brown-Boveri
Cilinders:
Aantal: 8
Plaatsing: In V
Uitboring: 241.3 mm
Loop: 304.8 mm
Volledige massa: 12 ton
Inspuitingsdruk: 275 bar
Gemiddelde druk: 11.4 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 10.16 m/s
Maximum koppel: 1983.29 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Hoofdgenerator: 606 ACEC/SEM, Tractiemotoren: DN 44.1 van A.C.E.C.
Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 4 tractiemotoren die constant parallell geschakeld staan. De hoofdgenerator wordt afzonderlijk gevoed door een hulpgenerator.
Aandrijvingswijze assen: De 4 tractiemotoren (opgehangen aan de neus), zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 17150 mm
Breedte: 2905 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4295 mm
Afstand tussen de ophangingen: 9300 mm
Afstand tussen de wielen: 2800 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 3350 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding