Algemeen
Aantal: 3
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 74
Nummering: 7101 - 7103
Vermogen: 640 kW
Tankinhoud: 3000 l
Smeerolie: 300 l
Smeerolie transmissie: 260 l
Water om de motor te koelen: 300 l
Zand: 640 kg
Maximum snelheid: 50 km/h goederenregime, 80 km/u reizigersregime
Trekkracht goederenregime: 186 kN
Trekkracht passagiersregime: 113 kN
Minimum boogstraal: 75 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Ateliers Belges Reunis te Familleureux
Bouwjaar: 1962 - 1963, omvorming HLR 71: 1980 - 1981
Remming: Automatische OERLIKON rem met 2 remrigimes: goederen en passagiers,
remkraan van het type FV3 en LST1 verdeler gecombineerd met een directe
OERLIKON rem met een remkraan type FD1. Een Westinghouse compressor van het
type 242VB wordt aangedreven via een cardanas. Er is een
persluchtreservoir met een totale capaciteit van 800 l. Een handrem
(schroefvormige) is geplaatst in de stuurpost en werkt op 1 bogie.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door een pneumatische bediening met waakinrichting. Het versnellingshandwiel werkt op een versnellingsklep welke de hulpmotor van de Diesel, de klepcilinder voor de vulling van de turbooverbrenging, de bedieningscilinder voor omkeer van de rijrichting en de gammaschakelaar voedt. Het handwiel kan 5 standen innemen.
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: ABC
Motor Type: 6DXC-100-750-A
Injectie: Door mengkamer
Vermogenregeling: Door throttle control
Starten motor: Startmotor Bosch type TB(R) 72V - 18kW
Nominaal vermogen: 662 kW
Rotatiesnelheid:750 tr/min
Werking: 4 takt motor, overvoed door turbocompressor
Cilinders:
Aantal: 6
Plaatsing:Verticaal in lijn
Uitboring: 242 mm
Loop: 320 mm
Volledige massa: 9.2 ton
Inspuitingsdruk: 205 bar
Gemiddelde druk: 12.27 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 8 m/s
Maximum koppel: 847 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Voith: Reducerende keerkoppeling L217 SWV
Werkingswijze: De volautomatische hydro-dynamische overbrenging L217 is een samenstelling van 3 hydraulische omlopen zijnde 2 koppelomvormers en een hydro-mechanische koppelaar. De reducerende keerkoppeling is met de overbrenging verbonden en bezit 2 snelheidsgamma's
Aandrijvingswijze assen: Aangedreven door asbruggen Mylus verbonden door middel van cardanassen, gebouwd door Cockerill-Ougrée
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 13440 mm
Breedte: 2950 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4280 mm
Afstand tussen de ophangingen: 6300 mm
Afstand tussen de wielen: 2600 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 2950 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding