Algemeen
Aantal: 60
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 90 ton
Nummering: 1301 - 1360
Normaal vermogen
Tractie: 5200 kW
Recuperatie: 3000 kW
Werkspanning: 1.5kV (beperkt vermogen), 3kV, 25kV 50hz
Maximum snelheid: 200 km/h
Maximum tonnage per as: 22.5 ton
Maximum kracht bij optrekken: 288 kN
Minimum boogstraal: 100 m
Wieldiameter: 1160 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Gec Alsthom
Bouwjaar: 1997
Remming: Automatische rem en directe rem. Elektrische regelbare rem ,waar men
vermogen mee kan recupureren, die op de tractiekruk zit en mee de druk van de
automatische rem bepaalt. In dit geval regelt de installatie het rempercentage
voor de elektrische en de pneumatische rem. De automatische remkraan is van het
elektrisch "impuls"-type. De locomotief is voorzien van een anti-slip rem, 2
compressoren KNORR van het type SL20-5. Er zijn 2 persluchtreservoirs met een
totale capaciteit van 1000 l. Elke stuurpost is voorzien van een parkerrem, deze
bestaat uit 6 remcilinders met veerremmen.
Bogie: De locomotief is uitgerust met ACR bogies met een primaire ophanging die gekoppeld is aan de drijfstang en een secundaire 'Flexicoil' ophanging
Verwarming: Airco
Elektrisch gedeelte
Constructeur elektrisch gedeelte: GEC Alsthom
Type besturing:
Een optrekuitrusting door de tractiemotor
1ste etage
DC:
hakker
AC:
4 kwadrantenbedrijf
Regelbare rem op 3kV en 25kV
4
remweerstanden van 8.8 ohm die bestuurd worden door een onafhankelijke hakker.
2de etage
driefasig
Tractiemotoren: Type 4FXA4559B
Aantal: 4
Normaal vermogen: 1300 kW
Ophanging: op 3 punten waarvan 1
elastisch
Transformator
Constructeur: Pauwels Trafo
Belgium
Vermogen: 6.3 MVA
Secundaire spanningen
Tractie: 4 x 1520 V (1375 KVA)
Verwarming: 1520 V (T° < 10° 800
kVA, T° > 10° 600kVA)
Transmissie: tandwiel op de motoras met een aandrijving van het type 'Jacquemin'
Hulpapparatuur
2 hulpomvormers:
Vermogen: 150 kVA
Uitgangsspanning:
110V
DC
3 X 380
V 50 Hz
2 X 380
V 50Hz
2 x 220
V 50 Hz
2 Compressormotoren: driefasige asynchroonmotor 380V - 15 kW van MT 3000 tr/min met een debiet van 135m³/min
2 Snubbers van MV
2 transformatoren van MV
Treinverwarming: 3Kv op een 3kV net, 1.5kV 50Hz op een 25kV 50 Hz net
Batterij:
Type: Ni-Cd 110 V - 90 Ah
Oplaadspanning: 114 V
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 19110 mm
Breedte: 2926 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4275 mm
Afstand tussen de ophangingen: 10400 mm
Afstand tussen de wielen: 3000 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4355 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding