Algemeen
Aantal: 82
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 93.3 ton
Nummering: 2301 à 2383
Oude Nummering: 123.001
- 123.082
Normaal vermogen: 1880 kW
Werkspanning: 3 kV
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum tonnage per as: 23.325 ton
Maximum kracht bij optrekken: 196 kN
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1262 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: S.A. Le Brugeoise et Nivelles
Bouwjaar: 1955
Remming: Automatische rem van OERLIKON gecombineerd met een directe rem van
OERLIKON. Elektrische recuperatierem.
Bogie: SLM Winterthür met koppeling tussen de bogies
Verwarming: Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie
Elektrisch gedeelte
Constructeur elektrisch gedeelte: A.C.E.C. Charleroi en S.E.M. Gent
Type besturing: JH weerstanden geregeld door servomotoren
Tractiemotoren
Aantal: 4
Uurvermogen: 470 kW
Normaal vermogen: 435 kW
Ophanging: door de
neus. Uitgerust om in TS te rijden met HLE 26
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie:
Door een eenzijdig elastisch radarwerk
Hulpapparatuur
1 recuperatiegroep
Motor: Normaal vermogen: 34.5 kW,
nominale spanning 3200 V met een serie-shunt wikkeling
Aanzet normaal vermogen: 17.4
kW spanning 71 V
Tegentransformator: 4
electropneumatische contacten in lijn
2 compressoren: Westinghouse 242 VBZ met 2 drukniveaus en 4 cilinders in V-opstelling, aangedreven door een elektrische motor op 3000 V. 8 bar druk en een debiet van 1350 l/min.
2 ventilatoren: om de tractiemotoren af te koelen aangedreven door een elektrische motor op 3000 V, met een debiet van 90 m³/min
1 batterijspanninggenerator: A.C.E.C. type 266 72 V, 38 A.
1 batterijoplader: Ca-Ni, 54 elementen 80 Ah
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 18000 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3755 mm
Afstand tussen de ophangingen: 8600 mm
Afstand tussen de wielen: 3450 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4700 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding