Algemeen
Aantal: 14
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 83.85 ton
Nummering: 2501 - 2514
Oude Nummering: 125.001
- 125.014
Normaal vermogen: 1880 kW
Werkspanning: 3 kV
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum tonnage per as: 20.960 ton
Maximum kracht bij optrekken: 196 kN
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1262 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: S.A. Le Brugeoise et Nivelles
Bouwjaar: 1960 - 1961
Remming: Automatische rem van OERLIKON gecombineerd met een directe rem van
OERLIKON
Bogie: SLM Winterthür met koppeling tussen de bogies
Verwarming: Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie
Elektrisch gedeelte
Constructeur elektrisch gedeelte: A.C.E.C. Charleroi en S.E.M. Gent
Type besturing: JH weerstanden geregeld door servomotoren
Tractiemotoren
Aantal: 4
Uurvermogen: 470 kW
Normaal vermogen: 435 kW
Ophanging: door de
neus
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie: Door een eenzijdig elastisch radarwerk
Uitgerust om met
stuurstandrijtuig M2 te rijden
Hulpapparatuur
2 compressoren: OERLIKON type 2A-200 met 3 cilinders en 2 drukniveaus aangedreven door een elektrische motor op 3000 V. Werkdruk = 8 bar, en de compressoren hebben een debiet van 1350 liter/min.
2 ventilatoren: om de tractiemotoren af te koelen aangedreven door een elektrische motor op 3000 V, met een debiet van 90 m³/min
1 batterijspanninggenerator: A.C.E.C. type 266 72 V, 38 A.
1 batterijoplader: Ca-Ni, 54 elementen 80 Ah ==> werden vervangen door Pb batterij 6 x 12V, 100 Ah.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 18000 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3755 mm
Afstand tussen de ophangingen: 8600 mm
Afstand tussen de wielen: 3450 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4700 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding