Algemeen
Aantal: 5
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 82.4 ton
Nummering: 2601 - 2605
Normaal vermogen: 2355 kW
Werkspanning: 3 kV
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum tonnage per as: 20.6 ton
Maximum kracht bij optrekken: 235 kN
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1150 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: S.A. La Brugeoise et Nivelles te Nivelles
Bouwjaar: 1964
Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de
automatische rem. De automatische rem heeft een Goederen-Passagiers regime en een hogedruk-regime
(het hogedrukregime komt enkel in dienst na een noodremming). De
remkraan is
van het type OERLIKON FV4. De
locomotief is voorzien van een antisliprem, 2 automatische Westinghouse-compressoren van het type 242
VBZ en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem
is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de bogie.
Bogie: De locomotief is uitgerust met SFAC bogies van het type Monomoteur.
Verwarming: Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie
Elektrisch gedeelte
Constructeur elektrisch gedeelte: ACEC Charleroi
Type besturing: Schuifweerstanden aangedreven door een servo-motor
Tractiemotoren: Volledig
opgehangen en met continue ventilatie
Aantal: 2
Uurvermogen: 1175 kW
Normaal vermogen: 1180 kW
Wiellagers op rollen
Transmissie: met 2
verschillende tandwielwielen en elastische koppeling
Hulpapparatuur
2 compressoren: Westinghouse van het type 242 VBZ met 2 drukniveaus en 4 cilinders in V-opstelling. Aangedreven door een motor op 3000 V.
2 ventilatormotoren: Op 2 wielen om de tractiemotoren af te koelen. Van het schroefvormig 'Rateau' type. Elk wiel is aangedreven door een motor werkzaam op 3000 V. Debiet: 125m³/min per wiel.
1 generator om de batterijen op te laden: A.C.E.C. van het type CV 226 shunt, 72 V, 38 A.
1 batterij: SAFT 12Y56, 80 Ah.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 17250 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3850 mm
Afstand tussen de ophangingen: 8500 mm
Afstand tussen de wielen: 2550 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4375 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding