BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 60

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 85 ton

   Nummering: 2701 - 2730 (serie 1) 2731 - 2760 (serie 2)

   Normaal vermogen: 4150 kW

   Werkspanning: 3 kV

   Maximum snelheid: 160 km/h

   Maximum tonnage per as: 21 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 234 kN

   Minimum boogstraal: 100 m

   Wieldiameter: 1250 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Constr. Ferrov. et Métall. (B&N) te Nivelles

   Bouwjaar: 1981 (serie 1) 1982 (serie 2)

   Remming: Automatische rem en directe rangeerrem. Noodrem gekoppeld aan de automatische rem. Regelbare elektrische rem. De automatische rem heeft een Goederen-Passagiers regime en een hogedruk-regime. De remkraan is van het type OERLIKON FV4. De locomotief is voorzien van een antisliprem, 2 Wabco-compressors van het type 242 VB 79 en 4 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de 4 remblokken van een bogie.

   Bogie: De locomotief is uitgerust met BN-ACEC bogies met een primaire 'Winterthur' ophanging en een secundaire 'Flexicoil' ophanging

   Verwarming:  Geblazen lucht in de cabine die verwarmd werd door een elektrische verwarmingsinstallatie


Elektrisch gedeelte

   Constructeur elektrisch gedeelte: ACEC Charleroi

   Type besturing: Elektronisch gestuurde thyristoren wanneer de locomotief vertrekt

   Tractiemotoren: Type LE 921S
        Aantal: 4
        Uurvermogen: 1062.5 kW
        Normaal vermogen: 1048 kW

   Ophanging: elastisch op 3 punten

   Transmissie: elastische transmissie van BBC type: Federanrieb

   Elektrische rem uitrusting
        Constructeur: ACEC Charleroi
        Type: Regelbaar, met elektronische regeling van de MT-meters, gekoppeld met een onafhankelijke winding die wel of niet gecombineerd is met de pneumatische rem.
        Regelbare weerstand: maximaal vermogen 2 500 kW
        Ventilatie: 4 ventilators van Leroy-Somer T22 9 kW, 80 V en 4500 toeren/min met een debiet van 168 m³/min
 

   Hulpapparatuur

   2 omvormers: 3Kv, 2 X 55 kW met 440 en 110 volt gelijkstroom uitgang

   2 keer 2 ventilatoren per motor: 1ste serie = 440V - 18.6 kW van GRMO met een debiet van 125m³/min. 2de serie 440V - 18.6 kW van ACEC 2600 tr/min en een debiet van 125m³/min

   2 automatische ventilatormotoren: Type GRM 132.3 440V - 4.5kW van ACEC, 1600 tr/min en een debiet van 120 m³/min

   6 ventilatormotoren voor de hakkers: shuntmotor van Stephan 900 W - 100 V - 2900 toeren/min. en de ventilator van ALVI type HV 40

   2 Compressormotoren: motor 440V - 11kW van GRM type 180.5 1050 tr/min bij de eerste serie, en bij de 2de serie motor 440V - 11kW van ACEC type FC 160 Lr PW.
          compressor van WABCO-Westinghouse type 242VB79 met 2 drukniveaus en 4 cilinders

   1 batterij: Permanent opgeladen door de 2 omvormers. Batterijen van SAFT type KPM, 100Ah met 75 100V-elementen. Oplaadspanning is 115V.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 18650 mm

   Breedte: 2910 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3600 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 9000 mm

   Afstand tussen de wielen: 2900 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 4825 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding