BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis  Bekijk de Foto

Algemeen

   Aantal: 10

   Totaal gewicht: 42 ton

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Nummering: 4501 - 4510

   Oude Nummering: 605.01 - 605.10

   Normaal vermogen: 236 kW

   Tankinhoud: 700 l

   Maximum snelheid: 80 km/h

   Minimum boogstraal: 125 m

   Wieldiameter: 920 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Atelier Germain te Monceau

   Bouwjaar: 1954 - 1955

   Capaciteit: 139 plaatsen waarvan 99 zitplaatsen 2e klas en 40 zitplaatsen 1 ste

  Remming: Automatische rem Oerlikon met viriabele druk met kraan en verdeler Oerlikon, gecombineerd met een automatische noodrem. Remming door middel van remblokken.

   Verwarming: Met autonome gasolieverwarmer Westinghouse.

   Ventilatie: Door kipramen en verluchters Schepens


Dieselmotor

   Constructeur Dieselmotor: General Motors Detroit

   Motor type: GM 6V 71N

   Aantal: 2

   Injectie: Direct

   Werking: 2 takts principe

   Vermogenregeling: Door regeling van inspuiting

   Starten motor: Via startmotor 24V

   Nominaal vermogen: 131 kW

   Nominale draaisnelheid: 1800 tr/min

   Maximale draaisnelheid: 2150 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 6
       Plaatsing:Verticaal in lijn
       Uitboring: 108 mm
       Loop: 127 mm

   Volledige massa: 750 kg

   Inspuitingsdruk: 1200 bar

   Gemiddelde druk: 5.79 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 7.62 m/s

   Maximum koppel: 77.5 daNM

   Ophanging: In een frame dat is bevestigd aan het chassis


Overbrenging

   Constructeurs: Voith

   Aantal: 2

   Type: Diwabus 506-U+S-380

   Werkingswijze: Hydromechanische overbrenging met diffrentieel, en rechtstreekse kopppelomvormer. Keerkoppeling met schijven.

   Koppeling met motor: Door middel van een koppelbegrenzer.

   Aandrijvingswijze assen: Iedere motor drijft de beide bogieassen aan door middel van een cardanas.

   Asbruggen: Met conische tandwielen.

   Bediening Overbrenging: Elektro-mechanisch, Motor : Elektro-pneumatisch.


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 23800 mm

   Afstand tussen de ophangingen:: 15500 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 3806 mm

   Afstand tussen de assen: 2500 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 2250 mm



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding