Algemeen
Aantal: 25
Draaistelindeling: Bo-Bo
Totaal gewicht: 72 ton
Nummering: 7601 - 7625
Normaal vermogen: 662 kW
Tankinhoud: 2200 l
Maximum snelheid: 60 km/h
Maximum tonnage per as: 18 ton
Maximum kracht bij optrekken: 185 kN
Minimum boogstraal: 80 m
Wieldiameter: 950 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Allan
Bouwjaar: 1955 - 1958 (NMBS nam kocht reeks 76 tweedehands van de NS in 1995)
Remming: Directe OERLIKON rem type FD1 en automatische rem type FV4. Er is
een EST4 verdeler en een Westinghouse compressor van het type 4C150A.
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: STORK
Motor Type: Superior 40C-LX-8
Injectie: Direct
Regeling: Woodward PGEV
Starten motor: Via de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 662 kW
Maximum Rotatiesnelheid: 1100 tr/min
Rotatiesnelheid op nullast: 400 tr/min
Cilinders:
Aantal: 8
Plaatsing: In lijn
Uitboring: 215.9 mm
Loop: 266.7 mm
Volledige massa: 20 ton
Gemiddelde druk: 6.92 bar
Gemiddelde snelheid van de zuiger: 9.8 m/s
Maximum koppel: 5750 daNM
Overbrenging
Constructeurs: Heemaf
Type: Elektrisch
Werkingswijze: De hoofdgenerator voedt 4 tractiemotoren van GP type GMT 110
Keerkoppeling: elektrisch gestuurd
Aandrijvingswijze: 4 tractiemotoren van het type TM 98. Elke motor is werkzaam op 1 as.
Afstandsbesturing: Kunnen in treinschakeling rijden met max 4 stuks
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 14010 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4290 mm
Afstand tussen de ophangingen: 6710 mm
Afstand tussen de wielen: 2540 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 3650 mm ( zijde 1) 3350 ( zijde 2)
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding