BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de Lokfiche  Bekijk de Geschiedenis

Algemeen

   Aantal: 25

   Draaistelindeling: Bo-Bo

   Totaal gewicht: 72 ton

   Nummering: 7601 - 7625

   Normaal vermogen: 662 kW

   Tankinhoud: 2200 l

   Maximum snelheid: 60 km/h

   Maximum tonnage per as: 18 ton

   Maximum kracht bij optrekken: 185 kN

   Minimum boogstraal: 80 m

   Wieldiameter: 950 mm


Mechanisch gedeelte

   Constructeur: Allan

   Bouwjaar: 1955 - 1958 (NMBS nam kocht reeks 76 tweedehands van de NS in 1995)

   Remming: Directe OERLIKON rem type FD1 en automatische rem type FV4. Er is een EST4 verdeler en een Westinghouse compressor van het type 4C150A.


Dieselmotor

   Constructeur dieselmotor: STORK

   Motor Type: Superior 40C-LX-8

   Injectie: Direct

   Regeling: Woodward PGEV

   Starten motor: Via de hoofdgenerator

   Nominaal vermogen:  662 kW

   Maximum Rotatiesnelheid: 1100 tr/min

   Rotatiesnelheid op nullast: 400 tr/min

   Cilinders:
        Aantal: 8
       Plaatsing: In lijn
       Uitboring: 215.9 mm
       Loop: 266.7  mm

   Volledige massa: 20 ton

   Gemiddelde druk: 6.92 bar

   Gemiddelde snelheid van de zuiger: 9.8 m/s

   Maximum koppel: 5750 daNM
 

   Overbrenging

   Constructeurs: Heemaf

   Type: Elektrisch

   Werkingswijze: De hoofdgenerator voedt 4 tractiemotoren van GP type GMT 110

   Keerkoppeling: elektrisch gestuurd

   Aandrijvingswijze: 4 tractiemotoren van het type TM 98. Elke motor is werkzaam op 1 as.

   Afstandsbesturing: Kunnen in treinschakeling rijden met max 4 stuks


Voornaamste afmetingen

   Totale lengte: 14010 mm

   Hoogte van de rail tot het dak: 4290 mm

   Afstand tussen de ophangingen: 6710 mm

   Afstand tussen de wielen: 2540 mm

   Afstand tussen buffer en de ophanging: 3650 mm ( zijde 1) 3350 ( zijde 2)



Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding