|
010 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
24/03/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
22 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.010
01/01/1971: hernummerd naar 010 |
|
|
|
011 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
13/04/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
23 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.011
01/01/1971: hernummerd naar 011 |
|
|
|
012 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1976 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
24 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.012
01/01/1971: hernummerd naar 012
15/08/1974: Was samen met 021 en 028 betrokken bij een zwaar ongeval te Luttre. Rijtuig B van stel 160 ontspoorde en raakte enkele bovenleidingspalen, stel 028 brak in 2 en rijtuig BD viel van een spoorwegtalud naar beneden en kwam op zijn dak terecht, stel 021 was volledig door een botsing met een spoorbrug en 012 raakte zwaar beschadigd.
Werd hierna gesloopt, het BD-rijtuig werd gebruikt om stel 028 te herstellen. |
|
|
|
013 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
1/02/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
25 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.013
01/01/1971: hernummerd naar 013 |
|
|
|
014 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
16/03/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
26 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.014
01/01/1971: hernummerd naar 014 |
|
|
|
015 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
19/04/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
27 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.015
01/01/1971: hernummerd naar 015 |
|
|
|
016 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
24/03/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
28 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.016
01/01/1971: hernummerd naar 016 |
|
|
|
017 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
29 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.017
01/01/1971: hernummerd naar 017 |
|
|
|
018 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
15/04/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
30 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.018
01/01/1971: hernummerd naar 018 |
|
|
|
019 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
17/03/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
31 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.019
01/01/1971: hernummerd naar 019 |
|
|
|
020 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
15/04/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
32 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.020
01/01/1971: hernummerd naar 020 |
|
|
|
021 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1976 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
33 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.021
01/01/1971: hernummerd naar 021
Was samen met 012, 028 en 160 betrokken bij een zwaar ongeval te Luttre op 15/08/1974. Rijtuig B van stel 160 ontspoorde en raakte enkele bovenleidingspalen, stel 028 brak in 2 en rijtuig BD viel van een spoorwegtalud naar beneden en kwam op zijn dak terecht, stel 021 was volledig door een botsing met een spoorbrug en 012 raakte zwaar beschadigd. |
|
|
|
022 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
17/03/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
34 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.022
01/01/1971: hernummerd naar 022 |
|
|
|
023 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
1/01/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
35 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.023
01/01/1971: hernummerd naar 023 |
|
|
|
024 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
11/04/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
36 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.024
01/01/1971: hernummerd naar 024 |
|
|
|
025 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
37 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.025
01/01/1971: hernummerd naar 025 |
|
|
|
026 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
38 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.026
01/01/1971: hernummerd naar 026
30/06/1992 : Is uitgebrand te Sint-Katelijne-Waver |
|
|
|
027 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
24/03/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
39 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.027
01/01/1971: hernummerd naar 027
Bewaard door het NMBS
2013: Overgenomen door het TSP |
|
|
|
028 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1983 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
40 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.028
01/01/1971: hernummerd naar 028
Was samen met 012, 021 en 160 betrokken bij een zwaar ongeval te Luttre op 15/08/1974. Rijtuig B van stel 160 ontspoorde en raakte enkele bovenleidingspalen, stel 028 brak in 2 en rijtuig BD viel van een spoorwegtalud naar beneden en kwam op zijn dak terecht, stel 021 was volledig door een botsing met een spoorbrug en 012 raakte zwaar beschadigd.
Het BD rijtuig van 012 werd gebruikt om 028 te herstellen.
18/03/1983: Is uitgebrand te Charleroi-Sud |
|
|
|
029 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
10/04/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
41 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.029
01/01/1971: hernummerd naar 029 |
|
|
|
030 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
1/01/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
42 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.030
01/01/1971: hernummerd naar 030 |
|
|
|
031 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
24/03/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
43 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.031
01/01/1971: hernummerd naar 031 |
|
|
|
032 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
24/03/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
44 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.032
01/01/1971: hernummerd naar 032 |
|
|
|
033 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
15/04/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
45 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.033
01/01/1971: hernummerd naar 033 |
|
|
|
034 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1950 |
|
Buiten dienst: |
1/01/1995 |
|
Gesloopt: |
**/**/199* |
|
Oorspronkelijk nr: |
46 |
|
Bijzonderheden: |
1953: hernummerd naar 228.034
01/01/1971: hernummerd naar 034 |
|
|
De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.