|
050 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1971 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.050 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1971: Werd 062(II) |
|
|
|
051 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.051 |
|
|
|
052 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.052 |
|
|
|
053 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.053 |
|
|
|
054 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.054 |
|
|
|
055 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.055 |
|
Bijzonderheden: |
04/10/1957: Is betrokken bij een ongeval te Fexhe-le-Haut-Clocher
**/**/1958 : Werd hersteld met het ABD-rijtuig van AM 526
Had na de reconstructie 50 zitplaatsen minder! |
|
|
|
056 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.056 |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
057 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.057 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Italië als plukstel |
|
|
|
058 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.058 |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1993: Verkocht aan SATTI (Italie) |
|
|
|
059 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1990 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.059 |
|
|
|
060 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.060 |
|
|
|
061 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.061 |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1993: Verkocht aan SATTI (Italie) |
|
|
|
062 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1971 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.062 |
|
Bijzonderheden: |
10/02/1971: Is uitgebrand te Quèvy |
|
|
|
062 II |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1971 |
|
Buiten dienst: |
**/06/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.050 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
063 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.063 |
|
|
|
064 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.064 |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
065 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/06/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.065 |
|
|
|
066 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.066 |
|
|
|
067 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.067 |
|
|
|
068 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.068 |
|
|
|
069 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.069 |
|
|
|
070 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.070 |
|
|
|
071 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.071 |
|
|
|
072 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.072 |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM |
|
|
|
073 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.073 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
074 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.074 |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 968 |
|
|
|
075 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.075 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Verkocht aan ACTM als plukstel |
|
|
|
076 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1990 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.076 |
|
|
|
077 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.077 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC. Doet dienst in de TPER als stel 054.203/204 |
|
|
|
078 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.078 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
079 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.079 |
|
|
|
080 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.080 |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 961 |
|
|
|
081 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.081 |
|
|
|
082 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.082 |
|
Bijzonderheden: |
**/10/1997: Verkocht aan TSP |
|
|
|
083 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.083 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
084 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.084 |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 972 |
|
|
|
085 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.085 |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 962 |
|
|
|
086 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.086 |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 964
|
|
|
|
087 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.087 |
|
Bijzonderheden: |
30/11/1987: Is betrokken bij een botsing op tegenspoor in de dichte mist te Namêche
|
|
|
|
088 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/06/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.088 |
|
|
|
089 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/04/1986 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.089 |
|
Bijzonderheden: |
13/11/1985: Is betrokken bij een ongeval te Halle met 7403
Werd niet meer hersteld |
|
|
|
090 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.090 |
|
|
|
091 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.091 |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 969
|
|
|
|
092 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.092 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC, maar nooit in dienst gekomen |
|
|
|
093 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.093 |
|
Bijzonderheden: |
Werd stel 970
|
|
|
|
094 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.094 |
|
|
|
095 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.095 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC, maar nooit in dienst gekomen
|
|
|
|
096 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.096 |
|
|
|
097 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1990 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.097 |
|
|
|
098 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.098 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
099 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.099 |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1993: Verkocht aan SATTI |
|
|
|
100 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1995 |
|
Gesloopt: |
**/06/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.100 |
|
|
|
101 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/1992 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.101 |
|
Bijzonderheden: |
01/04/1992: Verkocht aan ACTM als plukstel |
|
|
|
102 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1994 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.102 |
|
|
|
103 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.103 |
|
|
|
104 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/07/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.104 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht als plukstel aan Italië |
|
|
|
105 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1993 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.105 |
|
|
|
106 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
**/**/200* |
|
Gesloopt: |
**/**/2016 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.106 |
|
Bijzonderheden: |
01/07/1994: Buiten dienst bij NMBS
**/**/1995: Werd het TBL-stel 106
Buiten dienst na een ongeval |
|
|
|
107 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
24/09/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.107 |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Verkocht aan ATC, doet dienst bij TPER als stel 054.201/202
|
|
|
|
108 |
|
|
|
|
In dienst: |
**/**/1954 |
|
Buiten dienst: |
1/08/1995 |
|
Oorspronkelijk nr: |
228.108 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht als plukstel aan Italië |
|
|
De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.