|
5201 |
|
|
|
|
In dienst: |
02/04/1955 |
|
Buiten dienst: |
**/**/2012 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.001 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
12/11/1979: Geel livrei
29/05/1987: Vlottende cabine
15/12/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/05/2015: Bewaard door het TSP
**/09/2016: Verkocht aan Tapolca (Hongarije)
Motor werd gebruikt voor de Hongaarse demostratie Nohab MÃ v 3.623, is daarna gesloopt |
|
|
|
5202 |
|
|
|
|
In dienst: |
28/04/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1995 |
|
Gesloopt: |
**/04/1998 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.002 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
29/09/1983: Geel livrei
29/09/1983: Vlottende cabine
05/10/1994: Is betrokken bij een botsing te Halanzy
Werd niet meer hersteld |
|
|
|
5203 |
|
|
|
|
In dienst: |
29/04/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/02/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.003 |
|
Laatste stelplaats: |
Ronet |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1989: Omgebouwd tot 5302
|
|
|
|
5204 |
|
|
|
|
In dienst: |
22/04/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.004 |
|
Laatste stelplaats: |
Latour |
|
Bijzonderheden: |
Afvoer met ernstige defecten
**/**/199*: Aangekocht door TSP
**/**/2005: Verkocht aan CFM Anhée
Enkel het karkas is nog aanwezig bij TSP
**/02/2021: Verkocht en omgevormd tot kunstwerk |
|
|
|
5205 |
|
|
|
|
In dienst: |
11/06/1955 |
|
Buiten dienst: |
**/**/2012 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.005 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
09/02/1983: Vlottende cabine
09/12/1983: Geel livrei
**/11/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/04/2013: Bewaard door het TSP |
|
|
|
5206 |
|
|
|
|
In dienst: |
06/05/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/02/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.006 |
|
Laatste stelplaats: |
Ronet |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1989: Omgebouwd naar 5307 |
|
|
|
5207 |
|
|
|
|
In dienst: |
09/05/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/02/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.007 |
|
Laatste stelplaats: |
Ronet |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1989: Omgebouwd naar 5317 (tweede bezetting) |
|
|
|
5208 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/05/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/02/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.008 |
|
Laatste stelplaats: |
Ronet |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1989: Omgebouwd naar 5318 (tweede bezetting) |
|
|
|
5209 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/05/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/02/1989 |
|
Gesloopt: |
**/11/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.009 |
|
Laatste stelplaats: |
Ronet |
|
Bijzonderheden: |
**/11/1988: Geel/Groen
01/02/1989: Omgebouwd tot 5321
**/**/199*: 5321 werd terug omgebouwd tot 5209
24/12/1992: Vlottende cabine
15/12/2002: Naar TUC-Rail
Aan de kant gezet wegens motorproblemen.
11/05/2012: Motor werd verkocht aan Italië
**/11/2013: Gesloopt te Schaarbeek |
|
|
|
5210 |
|
|
|
|
In dienst: |
02/06/1955 |
|
Buiten dienst: |
01/02/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.010 |
|
Laatste stelplaats: |
Ronet |
|
Bijzonderheden: |
01/02/1989: Werd omgebouwd tot 5320 |
|
|
|
5211 |
|
|
|
|
In dienst: |
06/06/1955 |
|
Gesloopt: |
**/05/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.011 |
|
Huidige stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
28/02/1958: Vernummerd naar 204.009 voor Expo 58
06/11/1958: Terug vernummerd naar 202.011
17/12/1983: Geel livrei
27/12/1983: Vlottende cabine
10/03/2004: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
Gesloopt bij Ecore te Aubange |
|
|
|
5212 |
|
|
|
|
In dienst: |
28/05/1955 |
|
Buiten dienst: |
**/**/2012 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.012 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
28/06/1985: Geel livrei
28/06/1985: Vlottende cabine
**/**/1993: Is betrokken bij een botsing te Gedinne
10/03/2004: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/11/2014: Bewaard als onderdelenlocomotief voor 5404 |
|
|
|
5213 |
|
|
|
|
In dienst: |
26/06/1955 |
|
Buiten dienst: |
05/10/1994 |
|
Gesloopt: |
**/01/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
202.013 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
25/02/1982: Geel livrei
25/02/1982: Vlottende cabine
06/10/1994: Is betrokken bij een botsing te Halanzy
Werd niet meer hersteld
|
|
|
|
5214 |
|
|
|
|
In dienst: |
14/04/1983 |
|
Buiten dienst: |
01/02/2003 |
|
Gesloopt: |
**/04/2009 |
|
Bijzonderheden: |
In deze lijst geen 202.014 omdat deze locomotief nog voor zijn levering werd hernummerd naar 203.019!
01/04/1983: Geel livrei
01/04/1983: Vlottende cabine
01/07/1983: 5307 (eerste bezetting) werd vernummerd naar 5214 (tweede bezetting)
Is betrokken bij een botsing te Virton
Werd niet meer hersteld
Gesloopt te Stockem |
|
|
|
5215 |
|
|
|
|
In dienst: |
01/07/1983 |
|
Buiten dienst: |
05/07/2012 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
01/07/1983: 5302 werd omgebouwd naar 5215
09/03/1998: Is betrokken bij een botsing met 4507 te Malvoisin
**/11/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/06/2012: Gekocht door Somei
**/02/2016: Omgespoten naar een CFL fantasielivrei met nummer 1605
**/02/2016: Vertrokken naar Frankrijk om dienst te doen op een TGV-werf |
|
|
|
202.015 |
|
|
|
|
In dienst: |
03/02/1955 |
|
Buiten dienst: |
07/05/1957 |
|
Bijzonderheden: |
07/05/1957: Omgebouwd naar 204.005 |
|
|
|
5216 |
|
|
|
|
In dienst: |
12/04/1984 |
|
Buiten dienst: |
**/**/2012 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
12/04/1989: 5317 (eerste bezetting) werd omgebouwd tot 5216
14/06/2003: In park
10/03/2004: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/02/2016: Verkocht aan ? |
|
|
|
202.016 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/02/1955 |
|
Buiten dienst: |
29/03/1957 |
|
Bijzonderheden: |
29/03/1957: Omgebouwd naar 204.006 |
|
|
|
5217 |
|
|
|
|
In dienst: |
14/08/1984 |
|
Buiten dienst: |
05/07/2010 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
14/08/1984: 5318 (eerste bezetting) werd omgebouwd tot 5217
14/08/1984: Geel livrei
14/08/1984: Vlottende cabine
15/12/2002: Naar TUC-Rail
**/01/2009: In park
**/06/2012: Verkocht aan Somei
**/02/2016: Omgespoten naar een blauwe fantasielivrei
**/02/2016: Vertrokken naar Frankrijk om dienst te doen op een TGV-werf |
|
|
|
202.017 |
|
|
|
|
In dienst: |
01/03/1955 |
|
Buiten dienst: |
27/05/1957 |
|
Bijzonderheden: |
27/05/1957: Omgebouwd naar 204.007
|
|
|
|
202.018 |
|
|
|
|
In dienst: |
08/03/1955 |
|
Buiten dienst: |
16/04/1957 |
|
Bijzonderheden: |
16/04/1957: Omgebouwd naar 204.008
|
|
|
De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.