|
8001 |
|
|
|
|
In dienst: |
26/09/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2002 |
|
Gesloopt: |
**/06/2004 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.001 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Radionaam: |
Atlanta |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen |
|
|
|
8002 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/10/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Gesloopt: |
**/07/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.002 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen |
|
|
|
8003 |
|
|
|
|
In dienst: |
03/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.003 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan JZ (Italië) |
|
|
|
8004 |
|
|
|
|
In dienst: |
17/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.004 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8005 |
|
|
|
|
In dienst: |
23/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.005 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Italië |
|
|
|
8006 |
|
|
|
|
In dienst: |
05/12/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.006 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Radionaam: |
Arizona |
|
Bijzonderheden: |
**/05/2005: Verkocht aan Gleisfrei (Italië) |
|
|
|
8007 |
|
|
|
|
In dienst: |
13/12/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1999 |
|
Gesloopt: |
**/12/2001 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.007 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8008 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/01/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/09/1997 |
|
Gesloopt: |
**/10/1998 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.008 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8009 |
|
|
|
|
In dienst: |
23/01/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/12/2002 |
|
Gesloopt: |
**/07/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.009 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8010 |
|
|
|
|
In dienst: |
2/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.010 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8011 |
|
|
|
|
In dienst: |
08/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.011 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Somei |
|
|
|
8012 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/04/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.012 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
**/01/2005: Verkocht aan Gleisfrei (Italië) |
|
|
|
8013 |
|
|
|
|
In dienst: |
28/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/09/1987 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.013 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8014 |
|
|
|
|
In dienst: |
09/03/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1986 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.014 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8015 |
|
|
|
|
In dienst: |
16/03/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/11/1987 |
|
Gesloopt: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.015 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8016 |
|
|
|
|
In dienst: |
23/03/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/11/1987 |
|
Gesloopt: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.016 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8017 |
|
|
|
|
In dienst: |
04/04/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/09/1986 |
|
Gesloopt: |
**/**/1987 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.017 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8018 |
|
|
|
|
In dienst: |
12/04/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/07/1999 |
|
Gesloopt: |
**/12/2001 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.018 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8019 |
|
|
|
|
In dienst: |
19/04/1961 |
|
Buiten dienst: |
04/04/1969 |
|
Gesloopt: |
**/**/1969 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Afvoer na een brand te Wetteren op 27/11/1968
|
|
|
|
8020 |
|
|
|
|
In dienst: |
02/05/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.020 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen
Verkocht aan Rail & Traction Raeren
Doorverkocht aan Carrières Unies Porfier Lessines.
Gereviseerd en herschilderd in een blauw/witte variant van de Z-schildering
Draagt nu het nummer RT 80.01 |
|
|
|
8021 |
|
|
|
|
In dienst: |
25/05/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1986 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.021 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8022 |
|
|
|
|
In dienst: |
06/10/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/09/1987 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.022 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8023 |
|
|
|
|
In dienst: |
14/10/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1986 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.023 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8024 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/10/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.024 |
|
|
|
8025 |
|
|
|
|
In dienst: |
25/10/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/2001 |
|
Gesloopt: |
**/07/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.025 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8026 |
|
|
|
|
In dienst: |
03/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.026 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8027 |
|
|
|
|
In dienst: |
09/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/12/1999 |
|
Gesloopt: |
**/12/2001 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.027 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Radionaam: |
Cargo |
|
Bijzonderheden: |
20/10/1999: Is beschadigd na het inrijden van een stootblok te Vorst Zuid |
|
|
|
8028 |
|
|
|
|
In dienst: |
17/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/07/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.028 |
|
|
|
8029 |
|
|
|
|
In dienst: |
22/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1986 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.029 |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8030 |
|
|
|
|
In dienst: |
23/11/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.030 |
|
Bijzonderheden: |
verkocht aan JZ (Italië) |
|
|
|
8031 |
|
|
|
|
In dienst: |
07/12/1960 |
|
Buiten dienst: |
16/06/2002 |
|
Gesloopt: |
**/07/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.031 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8032 |
|
|
|
|
In dienst: |
14/12/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.032 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen
Verkocht aan Italië als plukloc |
|
|
|
8033 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/12/1960 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Gesloopt: |
**/03/2012 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.033 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen
**/05/2004: Verkocht aan Ventura (Italië) |
|
|
|
8034 |
|
|
|
|
In dienst: |
26/01/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.034 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Rail & Traction Raeren
Doorverkocht aan Carrières Unies Porfier Lessines
Gereviseerd en herschilderd in een blauw/witte variant van de Z-schildering
Draagt nu het nummer RT 80.02 |
|
|
|
8035 |
|
|
|
|
In dienst: |
03/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/04/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.035 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
**/**/2003: Weer in dienst als "zwaar materieel" te Schaarbeek
**/09/2023: Bewaard door het historisch patrimonium van de NMBS |
|
|
|
8036 |
|
|
|
|
In dienst: |
10/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/11/1987 |
|
Gesloopt: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.036 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8037 |
|
|
|
|
In dienst: |
17/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.037 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Werd tijdelijk voorzien van schrikstrepen |
|
|
|
8038 |
|
|
|
|
In dienst: |
24/02/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1986 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.038 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8039 |
|
|
|
|
In dienst: |
10/03/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/11/1987 |
|
Gesloopt: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.039 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8040 |
|
|
|
|
In dienst: |
30/03/1961 |
|
Buiten dienst: |
02/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.040 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
19/04/2004: Verkocht het StoomCentrum Maldegem
Enige 80'er met TELOC-installatie, heeft deze gekregen nadat hij aan SCM werd verkocht |
|
|
|
8041 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/04/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/09/1986 |
|
Gesloopt: |
**/**/1987 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.041 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8042 |
|
|
|
|
In dienst: |
24/06/1961 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1986 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.042 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Gleismac (Italië) |
|
|
|
8043 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/05/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.043 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
verkocht aan Italië |
|
|
|
8044 |
|
|
|
|
In dienst: |
07/06/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1987 |
|
Gesloopt: |
**/**/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.044 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8045 |
|
|
|
|
In dienst: |
13/06/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.045 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
**/05/2005: Verkocht Gleisfrei (Italië) |
|
|
|
8046 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/06/1963 |
|
Buiten dienst: |
15/12/2002 |
|
Gesloopt: |
**/07/2004 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.046 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8047 |
|
|
|
|
In dienst: |
04/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/07/2002 |
|
Gesloopt: |
**/12/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.047 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Radionaam: |
Atlas |
|
|
|
8048 |
|
|
|
|
In dienst: |
02/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1988 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.048 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
verkocht aan Italië |
|
|
|
8049 |
|
|
|
|
In dienst: |
08/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/12/2002 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.049 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
26/03/2012: Verkocht aan Italië |
|
|
|
8050 |
|
|
|
|
In dienst: |
10/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/08/2001 |
|
Gesloopt: |
**/07/2004 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.050 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8051 |
|
|
|
|
In dienst: |
16/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.051 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Radionaam: |
Bakou |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Rail & Traction in Raeren
**/11/2015: Bewaard door een privé persoon in Malle |
|
|
|
8052 |
|
|
|
|
In dienst: |
19/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.052 |
|
Bijzonderheden: |
09/05/2009: Werd vervoerd vanuit Raeren richting Italië op een dieplader |
|
|
|
8053 |
|
|
|
|
In dienst: |
09/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/10/2001 |
|
Gesloopt: |
**/07/2004 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.053 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8054 |
|
|
|
|
In dienst: |
14/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/07/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.054 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8055 |
|
|
|
|
In dienst: |
22/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
02/03/2003 |
|
Gesloopt: |
**/03/2012 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.055 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
Verkocht aan Francesco Ventura (Italië) |
|
|
|
8056 |
|
|
|
|
In dienst: |
28/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.056 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8057 |
|
|
|
|
In dienst: |
03/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.057 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8058 |
|
|
|
|
In dienst: |
11/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/10/2001 |
|
Gesloopt: |
**/03/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.058 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8059 |
|
|
|
|
In dienst: |
24/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/10/2001 |
|
Gesloopt: |
**/07/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.059 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
|
8060 |
|
|
|
|
In dienst: |
19/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/10/1988 |
|
Gesloopt: |
**/**/1989 |
|
Oorspronkelijk nr: |
260.060 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
|
De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.