BFOTO
BFOTO
Index Tractiematerieel Leasinglocs Trafiek Lijnen Documenten Bfoto Links

Bekijk de technische fiche
Bekijk de Geschiedenis


< 1 - 2 >



8001

 
 
 

In dienst:

26/09/1960

 

Buiten dienst:

01/03/2002

 

Gesloopt:

**/06/2004

 

Oorspronkelijk nr:

260.001

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Radionaam:

Atlanta

 

Bijzonderheden:

**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen

 
 

8002

 
 
 

In dienst:

21/10/1960

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Gesloopt:

**/07/2005

 

Oorspronkelijk nr:

260.002

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen

 
 

8003

 
 
 

In dienst:

03/11/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.003

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan JZ (Italië)

 
 
Bekijk Fotos van 8004

8004

 
 
 

In dienst:

17/11/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.004

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8005

 
 
 

In dienst:

23/11/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.005

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Italië

 
 

8006

 
 
 

In dienst:

05/12/1960

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.006

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Radionaam:

Arizona

 

Bijzonderheden:

**/05/2005: Verkocht aan Gleisfrei (Italië)

 
 

8007

 
 
 

In dienst:

13/12/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1999

 

Gesloopt:

**/12/2001

 

Oorspronkelijk nr:

260.007

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 
Bekijk Fotos van 8008

8008

 
 
 

In dienst:

18/01/1961

 

Buiten dienst:

01/09/1997

 

Gesloopt:

**/10/1998

 

Oorspronkelijk nr:

260.008

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8009

 
 
 

In dienst:

23/01/1961

 

Buiten dienst:

01/12/2002

 

Gesloopt:

**/07/2005

 

Oorspronkelijk nr:

260.009

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8010

 
 
 

In dienst:

2/02/1961

 

Buiten dienst:

01/06/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.010

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8011

 
 
 

In dienst:

08/02/1961

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.011

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Somei

 
 

8012

 
 
 

In dienst:

21/02/1961

 

Buiten dienst:

01/04/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.012

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

**/01/2005: Verkocht aan Gleisfrei (Italië)

 
 

8013

 
 
 

In dienst:

28/02/1961

 

Buiten dienst:

01/09/1987

 

Oorspronkelijk nr:

260.013

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 

8014

 
 
 

In dienst:

09/03/1961

 

Buiten dienst:

01/10/1986

 

Oorspronkelijk nr:

260.014

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 

8015

 
 
 

In dienst:

16/03/1961

 

Buiten dienst:

01/11/1987

 

Gesloopt:

**/**/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.015

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8016

 
 
 

In dienst:

23/03/1961

 

Buiten dienst:

01/11/1987

 

Gesloopt:

**/**/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.016

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8017

 
 
 

In dienst:

04/04/1961

 

Buiten dienst:

01/09/1986

 

Gesloopt:

**/**/1987

 

Oorspronkelijk nr:

260.017

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8018

 
 
 

In dienst:

12/04/1961

 

Buiten dienst:

01/07/1999

 

Gesloopt:

**/12/2001

 

Oorspronkelijk nr:

260.018

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8019

 
 
 

In dienst:

19/04/1961

 

Buiten dienst:

04/04/1969

 

Gesloopt:

**/**/1969

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Afvoer na een brand te Wetteren op 27/11/1968

 
 
Bekijk Fotos van 8020

8020

 
 
 

In dienst:

02/05/1961

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.020

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen
Verkocht aan Rail & Traction Raeren
Doorverkocht aan Carrières Unies Porfier Lessines.
Gereviseerd en herschilderd in een blauw/witte variant van de Z-schildering
Draagt nu het nummer RT 80.01

 
 
Bekijk Fotos van 8021

8021

 
 
 

In dienst:

25/05/1961

 

Buiten dienst:

01/10/1986

 

Oorspronkelijk nr:

260.021

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 

8022

 
 
 

In dienst:

06/10/1960

 

Buiten dienst:

01/09/1987

 

Oorspronkelijk nr:

260.022

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 

8023

 
 
 

In dienst:

14/10/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1986

 

Oorspronkelijk nr:

260.023

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 
Bekijk Fotos van 8024

8024

 
 
 

In dienst:

18/10/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.024

 
 

8025

 
 
 

In dienst:

25/10/1960

 

Buiten dienst:

01/10/2001

 

Gesloopt:

**/07/2005

 

Oorspronkelijk nr:

260.025

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 
Bekijk Fotos van 8026

8026

 
 
 

In dienst:

03/11/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.026

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8027

 
 
 

In dienst:

09/11/1960

 

Buiten dienst:

01/12/1999

 

Gesloopt:

**/12/2001

 

Oorspronkelijk nr:

260.027

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Radionaam:

Cargo

 

Bijzonderheden:

20/10/1999: Is beschadigd na het inrijden van een stootblok te Vorst Zuid

 
 

8028

 
 
 

In dienst:

17/11/1960

 

Buiten dienst:

01/07/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.028

 
 

8029

 
 
 

In dienst:

22/11/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1986

 

Oorspronkelijk nr:

260.029

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 

8030

 
 
 

In dienst:

23/11/1960

 

Buiten dienst:

01/10/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.030

 

Bijzonderheden:

verkocht aan JZ (Italië)

 
 

8031

 
 
 

In dienst:

07/12/1960

 

Buiten dienst:

16/06/2002

 

Gesloopt:

**/07/2005

 

Oorspronkelijk nr:

260.031

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8032

 
 
 

In dienst:

14/12/1960

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.032

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen
Verkocht aan Italië als plukloc

 
 

8033

 
 
 

In dienst:

21/12/1960

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Gesloopt:

**/03/2012

 

Oorspronkelijk nr:

260.033

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

**/**/1993: Voorzien van luchtdrogers voor het slepen van HST-treinen
**/05/2004: Verkocht aan Ventura (Italië)

 
 
Bekijk Fotos van 8034

8034

 
 
 

In dienst:

26/01/1961

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.034

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Rail & Traction Raeren
Doorverkocht aan Carrières Unies Porfier Lessines
Gereviseerd en herschilderd in een blauw/witte variant van de Z-schildering
Draagt nu het nummer RT 80.02

 
 

8035

 
 
 

In dienst:

03/02/1961

 

Buiten dienst:

01/04/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.035

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

**/**/2003: Weer in dienst als "zwaar materieel" te Schaarbeek
**/09/2023: Bewaard door het historisch patrimonium van de NMBS

 
 

8036

 
 
 

In dienst:

10/02/1961

 

Buiten dienst:

01/11/1987

 

Gesloopt:

**/**/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.036

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 
Bekijk Fotos van 8037

8037

 
 
 

In dienst:

17/02/1961

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.037

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Werd tijdelijk voorzien van schrikstrepen

 
 

8038

 
 
 

In dienst:

24/02/1961

 

Buiten dienst:

01/10/1986

 

Oorspronkelijk nr:

260.038

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 

8039

 
 
 

In dienst:

10/03/1961

 

Buiten dienst:

01/11/1987

 

Gesloopt:

**/**/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.039

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 
Bekijk Fotos van 8040

8040

 
 
 

In dienst:

30/03/1961

 

Buiten dienst:

02/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.040

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

19/04/2004: Verkocht het StoomCentrum Maldegem
Enige 80'er met TELOC-installatie, heeft deze gekregen nadat hij aan SCM werd verkocht

 
 

8041

 
 
 

In dienst:

21/04/1961

 

Buiten dienst:

01/09/1986

 

Gesloopt:

**/**/1987

 

Oorspronkelijk nr:

260.041

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8042

 
 
 

In dienst:

24/06/1961

 

Buiten dienst:

01/10/1986

 

Oorspronkelijk nr:

260.042

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Gleismac (Italië)

 
 

8043

 
 
 

In dienst:

21/05/1963

 

Buiten dienst:

01/06/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.043

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

verkocht aan Italië

 
 

8044

 
 
 

In dienst:

07/06/1963

 

Buiten dienst:

01/05/1987

 

Gesloopt:

**/**/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.044

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8045

 
 
 

In dienst:

13/06/1963

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.045

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

**/05/2005: Verkocht Gleisfrei (Italië)

 
 

8046

 
 
 

In dienst:

18/06/1963

 

Buiten dienst:

15/12/2002

 

Gesloopt:

**/07/2004

 

Oorspronkelijk nr:

260.046

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8047

 
 
 

In dienst:

04/07/1963

 

Buiten dienst:

01/07/2002

 

Gesloopt:

**/12/2005

 

Oorspronkelijk nr:

260.047

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Radionaam:

Atlas

 
 

8048

 
 
 

In dienst:

02/07/1963

 

Buiten dienst:

01/06/1988

 

Oorspronkelijk nr:

260.048

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

verkocht aan Italië

 
 
Bekijk Fotos van 8049

8049

 
 
 

In dienst:

08/07/1963

 

Buiten dienst:

01/12/2002

 

Oorspronkelijk nr:

260.049

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

26/03/2012: Verkocht aan Italië

 
 

8050

 
 
 

In dienst:

10/07/1963

 

Buiten dienst:

01/08/2001

 

Gesloopt:

**/07/2004

 

Oorspronkelijk nr:

260.050

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8051

 
 
 

In dienst:

16/07/1963

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.051

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Radionaam:

Bakou

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Rail & Traction in Raeren
**/11/2015: Bewaard door een privé persoon in Malle

 
 

8052

 
 
 

In dienst:

19/07/1963

 

Buiten dienst:

01/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.052

 

Bijzonderheden:

09/05/2009: Werd vervoerd vanuit Raeren richting Italië op een dieplader

 
 

8053

 
 
 

In dienst:

09/08/1963

 

Buiten dienst:

01/10/2001

 

Gesloopt:

**/07/2004

 

Oorspronkelijk nr:

260.053

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8054

 
 
 

In dienst:

14/08/1963

 

Buiten dienst:

01/07/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.054

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8055

 
 
 

In dienst:

22/08/1963

 

Buiten dienst:

02/03/2003

 

Gesloopt:

**/03/2012

 

Oorspronkelijk nr:

260.055

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 

Bijzonderheden:

Verkocht aan Francesco Ventura (Italië)

 
 

8056

 
 
 

In dienst:

28/08/1963

 

Buiten dienst:

01/06/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.056

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8057

 
 
 

In dienst:

03/09/1963

 

Buiten dienst:

01/06/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.057

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8058

 
 
 

In dienst:

11/09/1963

 

Buiten dienst:

01/10/2001

 

Gesloopt:

**/03/2003

 

Oorspronkelijk nr:

260.058

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 
Bekijk Fotos van 8059

8059

 
 
 

In dienst:

24/09/1963

 

Buiten dienst:

01/10/2001

 

Gesloopt:

**/07/2005

 

Oorspronkelijk nr:

260.059

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

8060

 
 
 

In dienst:

19/09/1963

 

Buiten dienst:

01/10/1988

 

Gesloopt:

**/**/1989

 

Oorspronkelijk nr:

260.060

 

Laatste stelplaats:

Schaarbeek

 
 

De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.

< 1 - 2 >