|
9101 |
|
|
|
|
In dienst: |
09/10/1978 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.001 |
|
Constructie nr: |
3816 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Bijzonderheden: |
09/10/1978: Omgebouwd uit 9001
01/11/1985: Naar dienst baan
**/**/1996: Terug naar NMBS
**/12/2017: Bewaard door TSP
|
|
|
|
9102 |
|
|
|
|
In dienst: |
30/05/1979 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.002 |
|
Constructie nr: |
3817 |
|
Laatste stelplaats: |
Deinze |
|
Bijzonderheden: |
30/05/1979: Omgebouwd uit 9002
01/11/1985: Naar dienst baan |
|
|
|
9103 |
|
|
|
|
In dienst: |
14/02/1974 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.003 |
|
Constructie nr: |
3818 |
|
Laatste stelplaats: |
Deinze |
|
Bijzonderheden: |
14/02/1974: Omgebouwd uit 9003
01/11/1985: Naar dienst baan |
|
|
|
9104 |
|
|
|
|
In dienst: |
12/02/1974 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.004 |
|
Constructie nr: |
3819 |
|
Laatste stelplaats: |
Deinze |
|
Bijzonderheden: |
12/02/1974: Omgebouwd uit 9004
Kreeg een verlengd rangeerplatform |
|
|
|
9105 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/04/1978 |
|
Buiten dienst: |
20/02/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.005 |
|
Constructie nr: |
3820 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Bijzonderheden: |
21/04/1978: Omgebouwd uit 9005
**/**/1990: Naar dienst baan
**/**/2017: Bewaard door SDP |
|
|
|
9106 |
|
|
|
|
In dienst: |
02/09/1977 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1999 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.006 |
|
Constructie nr: |
3821 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
Bijzonderheden: |
02/09/1977: Omgebouwd uit 9006
01/11/1985: Naar dienst baan
**/**/1996: Naar NMBS |
|
|
|
9107 |
|
|
|
|
In dienst: |
16/05/1977 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.007 |
|
Constructie nr: |
3822 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Radionaam: |
Miami |
|
Bijzonderheden: |
16/05/1977: Omgebouwd uit 9007
**/11/2004: Verkocht aan ASA Hemiksem
**/11/2004: Doorverhuurd aan SATI nv te Antwerpen |
|
|
|
9108 |
|
|
|
|
In dienst: |
22/10/1976 |
|
Buiten dienst: |
01/11/2002 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.008 |
|
Constructie nr: |
3823 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Bijzonderheden: |
22/10/1976: Omgebouwd uit 9008
**/**/1992: Naar dienst baan
**/02/2005: Verkocht aan Rails & Traction op als plukloc |
|
|
|
9109 |
|
|
|
|
In dienst: |
04/01/1980 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.009 |
|
Constructie nr: |
3824 |
|
Laatste stelplaats: |
Melle |
|
Bijzonderheden: |
04/01/1980: Omgebouwd uit 9009
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: Terug in dienst als zwaar materieel in Merelbeke
**/07/2019: Uit dienst als zwaar materieel
**/07/2019: Bewaard door SDP
|
|
|
|
9110 |
|
|
|
|
In dienst: |
23/01/1978 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.010 |
|
Constructie nr: |
3825 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Bijzonderheden: |
23/01/1978: Omgebouwd uit 9010
**/06/2004: Verkocht aan Gleisfrei (Italië) |
|
|
|
9111 |
|
|
|
|
In dienst: |
08/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Gesloopt: |
**/03/2015 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.101 |
|
Constructie nr: |
3946 |
|
Laatste stelplaats: |
Hasselt |
|
Bijzonderheden: |
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: Terug in dienst als zwaar materieel in Hasselt
**/**/2006: Voorzien van een milieuvriendelijke uitlaat
Gesloopt bij Luxfer in Aubange |
|
|
|
9112 |
|
|
|
|
In dienst: |
07/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/11/2002 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.102 |
|
Constructie nr: |
3947 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
**/10/2002: Verkocht aan MARCY International te Antwerpen
**/**/2002: Doorverhuurd aan SATI nv te Antwerpen
**/02/2005: Verkocht aan SATI nv te Antwerpen |
|
|
|
9113 |
|
|
|
|
In dienst: |
14/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.103 |
|
Constructie nr: |
3948 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
|
|
9114 |
|
|
|
|
In dienst: |
3/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.104 |
|
Constructie nr: |
3949 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
|
|
9115 |
|
|
|
|
In dienst: |
13/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.105 |
|
Constructie nr: |
3950 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
|
|
9116 |
|
|
|
|
In dienst: |
26/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.106 |
|
Constructie nr: |
3951 |
|
Laatste stelplaats: |
Oostende |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
**/**/1992: Naar dienst baan
20/02/2005: Buiten dienst
**/12/2005: Terug in dienst als zwaar materiaal in Hasselt
**/06/2016: Buiten dienst
**/09/2018: Terug in dienst als zwaar materiaal in Oostende |
|
|
|
9117 |
|
|
|
|
In dienst: |
04/10/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/02/2002 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.107 |
|
Constructie nr: |
3952 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Radionaam: |
Mimosa |
|
Bijzonderheden: |
Na afvoer 9117, werd de 9130 omgenummerd tot 9117
De afgevoerde 9117 werd op zijn beurt 9130 |
|
|
|
9118 |
|
|
|
|
In dienst: |
15/10/1963 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.108 |
|
Constructie nr: |
3953 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
Verhuurd aan TMM Marcinelle voor korte tijd
**/06/2004: Verkocht aan Swiss Rail SMU, Culoz (F)
**/08/2015: Bewaard door SCM
Gekocht door Somei |
|
|
|
9119 |
|
|
|
|
In dienst: |
28/10/1963 |
|
Buiten dienst: |
**/**/2014 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.109 |
|
Constructie nr: |
3954 |
|
Laatste stelplaats: |
Hasselt |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
20/02/2005: in dienst als zwaar materieel te Hasselt |
|
|
|
9120 |
|
|
|
|
In dienst: |
08/11/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.110 |
|
Constructie nr: |
3955 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
|
|
9121 |
|
|
|
|
In dienst: |
22/11/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/11/2002 |
|
Gesloopt: |
**/12/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.111 |
|
Constructie nr: |
3956 |
|
Laatste stelplaats: |
Schaarbeek |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
|
|
|
|
9122 |
|
|
|
|
In dienst: |
06/12/1963 |
|
Buiten dienst: |
20/02/2005 |
|
Gesloopt: |
**/**/2014 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.112 |
|
Constructie nr: |
3957 |
|
Laatste stelplaats: |
Antwerpen-Noord |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
**/08/2005: Verkocht aan IFB - Inter Ferry Boats nv Antwerpen
**/07/2006: Verkocht aan Kemira Chemie Tertre
**/**/201*: Verkocht aan OSR Belgie
Gesloopt te Antwerpen-Noord |
|
|
|
9123 |
|
|
|
|
In dienst: |
30/12/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.113 |
|
Constructie nr: |
3958 |
|
Laatste stelplaats: |
Melle |
|
Radionaam: |
Haldis |
|
Bijzonderheden: |
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: Terug in dienst als zwaar materieel in Merelbeke
**/06/2015: kreeg een wit/grijze kleurstelling (zoals een 77'er) |
|
|
|
9124 |
|
|
|
|
In dienst: |
10/01/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.114 |
|
Constructie nr: |
3959 |
|
Laatste stelplaats: |
Oostende |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
29/01/2004: Zwaar materieel in Hasselt
31/12/2013: Buiten dienst
**/09/2018: Terug in dienst als zwaar materiaal in Oostende |
|
|
|
9125 |
|
|
|
|
In dienst: |
24/01/1964 |
|
Buiten dienst: |
20/02/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.115 |
|
Constructie nr: |
3960 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1997: Naar dienst baan
**/02/2006: Verkocht aan Geocem (Italië) |
|
|
|
9126 |
|
|
|
|
In dienst: |
07/02/1964 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.116 |
|
Constructie nr: |
3961 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
**/04/2005: verkocht aan Rails & Traction |
|
|
|
9127 |
|
|
|
|
In dienst: |
21/02/1964 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1999 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.117 |
|
Constructie nr: |
3962 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1997: Naar dienst baan |
|
|
|
9128 |
|
|
|
|
In dienst: |
06/03/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.118 |
|
Constructie nr: |
3963 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
**/**/1999: Terug naar NMBS
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: Terug in dienst als zwaar materieel in Charleroi-Sud |
|
|
|
9129 |
|
|
|
|
In dienst: |
23/03/1964 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/06/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.119 |
|
Laatste stelplaats: |
Antwerpen-Dam |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform |
|
|
|
9130 |
|
|
|
|
In dienst: |
06/04/1964 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.120 |
|
Constructie nr: |
3965 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
Na afvoer 9117, werd de 9130 omgenummerd tot 9117
De afgevoerde 9117 werd op zijn beurt 9130
**/11/2004: Verkocht aan Swiss Rail SMU, Culoz (F) |
|
|
|
9131 |
|
|
|
|
In dienst: |
05/05/1964 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.121 |
|
Constructie nr: |
3966 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
Bijzonderheden: |
**/**/1996: Zwaar materieel te Salzinnes
**/1*/2003: Verkocht aan Swiss Rail SMU, Culoz (F)
**/05/2015: Bewaard door SCM |
|
|
|
9132 |
|
|
|
|
In dienst: |
04/06/1964 |
|
Buiten dienst: |
**/06/2016 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.122 |
|
Constructie nr: |
3967 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Bijzonderheden: |
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel in Merelbeke
**/06/2016: Uit dienst als zwaar materieel |
|
|
|
9133 |
|
|
|
|
In dienst: |
19/06/1964 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.123 |
|
Constructie nr: |
3968 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
|
|
9134 |
|
|
|
|
In dienst: |
17/07/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.124 |
|
Constructie nr: |
3969 |
|
Laatste stelplaats: |
Hasselt |
|
Bijzonderheden: |
14/12/2003: Zwaar materieel te Salzinnes
**/**/2013: In park |
|
|
|
9135 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/11/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.125 |
|
Constructie nr: |
3970 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Stockem
**/12/2015: Bewaard door TSP |
|
|
|
9136 |
|
|
|
|
In dienst: |
10/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.126 |
|
Constructie nr: |
3971 |
|
Laatste stelplaats: |
Oostende |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
**/**/****: Zwaar materieel te Merelbeke.
**/**/2013: Zwaar materieel te Oostende.
**/02/2014: kreeg een wit/grijze kleurstelling (zoals een 77'er) |
|
|
|
9137 |
|
|
|
|
In dienst: |
19/07/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/11/2002 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.127 |
|
Constructie nr: |
3972 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
**/**/200*: Verkocht aan Swiss Rail SMU, Culoz (F) als plukloc |
|
|
|
9138 |
|
|
|
|
In dienst: |
20/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.128 |
|
Constructie nr: |
3973 |
|
Laatste stelplaats: |
Oostende |
|
Radionaam: |
Valère |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
**/**/1996: Terug naar NMBS
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Merelbeke.
**/**/2013: Zwaar materieel te Oostende.
**/02/2014: kreeg een wit/grijze kleurstelling (zoals een 77'er) |
|
|
|
9139 |
|
|
|
|
In dienst: |
30/08/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/06/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.129 |
|
Constructie nr: |
3974 |
|
Laatste stelplaats: |
Antwerpen-Dam |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform |
|
|
|
9140 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
20/02/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.130 |
|
Constructie nr: |
3975 |
|
Laatste stelplaats: |
Bascoup |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
01/11/1985: Naar dienst baan
**/**/1996: Terug naar NMBS
**/**/****: In dienst als zwaar materieel te Bascoup
**/**/2010: Vervangen door HLR 9801, werd ondanks buitendienststelling soms nog gebruikt |
|
|
|
9141 |
|
|
|
|
In dienst: |
25/09/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1997 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.131 |
|
Constructie nr: |
3976 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
**/**/1996: Terug naar NMBS |
|
|
|
9142 |
|
|
|
|
In dienst: |
03/10/1963 |
|
Buiten dienst: |
20/02/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.132 |
|
Constructie nr: |
3977 |
|
Laatste stelplaats: |
Antwerpen-Noord |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
**/**/1999: Terug naar NMBS
**/08/2005: Verkocht aan IFB - Inter Ferry Boats nv Antwerpen
**/07/2006: Verkocht aan Kemira Chemie Tertre |
|
|
|
9143 |
|
|
|
|
In dienst: |
16/10/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/05/1996 |
|
Gesloopt: |
**/02/2008 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.133 |
|
Constructie nr: |
3978 |
|
Laatste stelplaats: |
Kinkempois |
|
|
|
9144 |
|
|
|
|
In dienst: |
12/11/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/02/2002 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.134 |
|
Constructie nr: |
3979 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
**/**/20**: verkocht aan Rails & Traction |
|
|
|
9145 |
|
|
|
|
In dienst: |
18/11/1963 |
|
Buiten dienst: |
01/06/1997 |
|
Gesloopt: |
**/01/2000 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.135 |
|
Constructie nr: |
3980 |
|
Laatste stelplaats: |
Monceau |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan |
|
|
|
9146 |
|
|
|
|
In dienst: |
25/11/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.136 |
|
Constructie nr: |
3981 |
|
Laatste stelplaats: |
Kinkempois |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Stockem
**/09/2016: Zwaar materieel te Kinkempois |
|
|
|
9147 |
|
|
|
|
In dienst: |
09/12/1963 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.137 |
|
Constructie nr: |
3982 |
|
Laatste stelplaats: |
Salzinnes |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
01/04/2000: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Salzinnes
Verlengd rangeerplatform werd verwijderd
**/11/2015: Kreeg een wit/zwarte kleurstelling (zoals een 77'er) |
|
|
|
9148 |
|
|
|
|
In dienst: |
27/12/1963 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Gesloopt: |
04/03/2008 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.138 |
|
Constructie nr: |
3983 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
|
|
9149 |
|
|
|
|
In dienst: |
07/01/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.139 |
|
Constructie nr: |
3984 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Charleroi-Sud |
|
|
|
9150 |
|
|
|
|
In dienst: |
16/01/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.140 |
|
Constructie nr: |
3985 |
|
Laatste stelplaats: |
Melle |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Merelbeke |
|
|
|
9151 |
|
|
|
|
In dienst: |
27/01/1964 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.141 |
|
Constructie nr: |
3986 |
|
Laatste stelplaats: |
Kinkempois |
|
Bijzonderheden: |
**/01/2005: Verkocht aan SCM
Verkocht aan Somei |
|
|
|
9152 |
|
|
|
|
In dienst: |
05/02/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.142 |
|
Constructie nr: |
3987 |
|
Laatste stelplaats: |
Melle |
|
Bijzonderheden: |
29/01/2004: Zwaar materieel te Merelbeke |
|
|
|
9153 |
|
|
|
|
In dienst: |
09/03/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.143 |
|
Constructie nr: |
3988 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: Terug in dienst als zwaar materieel te Stockem
|
|
|
|
9154 |
|
|
|
|
In dienst: |
20/03/1964 |
|
Buiten dienst: |
20/02/2005 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.144 |
|
Constructie nr: |
3989 |
|
Laatste stelplaats: |
Charleroi-Sud |
|
Bijzonderheden: |
01/11/1985: Naar dienst baan
**/02/2006: Verkocht aan Gleisfrei (Italië)
**/**/****: Verkocht aan Elettrofer (Italië)
**/**/****: Verkocht aan Anzano (Italië) |
|
|
|
9155 |
|
|
|
|
In dienst: |
07/04/1964 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.145 |
|
Constructie nr: |
3990 |
|
Bijzonderheden: |
**/02/2005: Verkocht aan Rails & Traction
**/**/20**: Verkocht aan ALZ Genk |
|
|
|
9156 |
|
|
|
|
In dienst: |
13/05/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.146 |
|
Constructie nr: |
3991 |
|
Laatste stelplaats: |
Kinkempois |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Kinkempois |
|
|
|
9157 |
|
|
|
|
In dienst: |
26/05/1964 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.147 |
|
Constructie nr: |
3992 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Radionaam: |
Montana |
|
Bijzonderheden: |
**/11/2004: Verkocht aan ASA Hemiksem
**/11/2004: Doorverhuurd aan SATI nv te Antwerpen |
|
|
|
9158 |
|
|
|
|
In dienst: |
11/06/1964 |
|
Buiten dienst: |
31/12/2013 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.148 |
|
Constructie nr: |
3993 |
|
Laatste stelplaats: |
Kinkempois |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel in Kinkempois |
|
|
|
9159 |
|
|
|
|
In dienst: |
2/07/1964 |
|
Buiten dienst: |
**/**/2012 |
|
Gesloopt: |
**/03/2016 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.149 |
|
Constructie nr: |
3994 |
|
Laatste stelplaats: |
Stockem |
|
Bijzonderheden: |
Kreeg een verlengd rangeerplatform
14/12/2003: Buiten dienst
29/01/2004: In dienst als zwaar materieel te Stockem
**/03/2016: Gesloopt bij Ecore te Aubange |
|
|
|
9160 |
|
|
|
|
In dienst: |
05/08/1964 |
|
Buiten dienst: |
14/12/2003 |
|
Oorspronkelijk nr: |
230.150 |
|
Constructie nr: |
3995 |
|
Laatste stelplaats: |
Merelbeke |
|
Bijzonderheden: |
**/05/2005: Verkocht aan Gleisfrei (Italië)
**/**/2019: Bewaard door NMBS patrimonium |
|
|
De locfiche pagina is met de grootste zorgvuldigheid gemaakt door Bfoto. Bfoto is niet aansprakelijk voor eventuele fouten of onvolledigheden.Het is verboden om hem zonder voorafgaande toestemming publiekelijk te verspreiden. Bepaalde info over deze locomotieven mag echter op fora gepubliceerd worden mits bronvermelding.