Algemeen
Aantal: 1
Totaal gewicht leeg: 110 ton
Totaal gewicht gevuld: 134 ton
Spanning: 3 kV (gelijkstroom)
Nummering: 009
Oorspronkelijke Nummering: 21
Hernummering in 1953: 228.009
Normaal vermogen: 735 kW
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum acceleratie: 48.5 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Métallurgique de Nivelles
Bouwjaar: 1946
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
24 |
140 |
164 |
Staplaatsen |
25 |
75 |
100 |
Totaal |
49 |
215 |
264 |
Remming: Directe rem met Westinghouse remkraan. Remblokken op wielbanden
Verwarming: Via elektrische verwaming
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: ACEC - SEM
Opstartsysteem: Nokkenas aangedreven door servomotoren (JH)
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 185 kW
Normaal vermogen: 154 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
Hulpapparatuur
1 ACEC Compressor:
2 enkelwerkende cilinders
2 drukken
Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
Maximum druk 7 Bar
Debiet 540 l/min
1 batterijoplader: 72 V, 55 A
Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. atterijen.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 43342 mm
Lengte van een wagon: 21962 mm (A-rijtuig) - 21650 mm (B-rijtuig)
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Afstand tussen draaistellen: 15112 mm (A-rijtuig) - 14800 mm (B-rijtuig)
Afstand tussen de assen: 2550 mm
Breedte: 2955 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3930 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding