Algemeen
Aantal: 120
Totaal gewicht: 101 ton
Spanning: 3 kV (gelijkstroom)
Nummering: 151 - 210 (bouwjaar 1962), 211 - 250 (bouwjaar 1963), 251 - 270 (bouwjaar 1965)
Normaal vermogen: 735 kW
Maximum snelheid: 130 km/h
Maximum acceleratie: 47 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise et Nivelles , Ragheno , Atelier Germain , Les Usines de Braine-Le-Compte , AC Mechelen
Bouwjaar: 1962, 1963, 1965
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
28 |
152 |
180 |
Staplaatsen |
16 |
60 |
76 |
Totaal |
44 |
212 |
256 |
Remming: Directe elektropneumatische rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL 5. Schijfremmen op de bogies.
Verwarming: Via elektrische verwaming
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: A.C.E.C.
Opstartsysteem: Elektrische servomotor BT met schuifweerstanden
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 185 kW
Normaal vermogen: 155 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers op kussenblokken met smeertoestel
Transmissie: Door eenzijdige tandwielen
Hulpapparatuur
1 ACEC Compressor:
2 enkelwerkende cilinders
2 drukken
Aangedreven door de elektrische motor op 3000 V
Maximum druk 7 Bar
Debiet 540 l/min
1 batterijoplader: 100 V, 50 A
Batterijen: Cadminium-Nickel met 60 elementen, 120 Ah. De Cd-Ni batterijen werden vervangen door Pb batterijen. 12 x 6 V/160 Ah of 6 x 12 V/165 Ah
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 46575 mm
Lengte van een wagon: 22849 mm (ABD element), 22970 mm (B element),
Breedte: 2990 mm
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3794 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding