Algemeen
Aantal: 64
Totaal gewicht: 103.5
Spanning: 3 kV
(gelijkstroom)
Nummering: 601 - 640 (bouwjaar 1966), 641-664 (bouwjaar 1970)
Normaal vermogen: 770 kW
Maximum snelheid: 140 km/h
Maximum acceleratie: 46 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise et Nivelles , Ragheno , Les Usines de Braine-Le-Compte , Ateliers Belges Réunis
Bouwjaar: 1967, 1970 gemoderniseerd in Mechelen van 1999 tot 2003
Capaciteit (voor modernisatie):
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
20 |
95 |
115 |
Staplaatsen |
16 |
60 |
76 |
Totaal |
44 |
212 |
256 |
Capaciteit (na modernisatie):
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
16 |
141 |
157 |
Staplaatsen |
13 |
42 |
55 |
Totaal |
33 |
202 |
235 |
Remming: Directe elektropneumatische
rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL 5. Schijfremmen op de bogies.
Verwarming: Geblazen lucht 68 kW
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: A.C.E.C.
Opstartsysteem: Elektrische servomotor BT met schuifweerstanden
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 190 kW
Normaal vermogen: 170 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers:
op
kussenblokken met smeertoestel (type 66)
Met Timken lagers (type 70)
Transmissie: Door eenzijdige
tandwielen
Hulpapparatuur
1 Westinghouse Compressor:
Type 241 VB
4 enkelwerkende cilinders in V
opstelling met 2 druketages
Aangedreven door een elektrische
motor van 3000 V
Maximum druk 9 Bar
Debiet 770 l/min
1 alternator:
Type: HV 5029-8
68 V, 54.5 A, 1300 tr/min en 6.45
kVA
1 gelijkrichter:
GRAETZ-schakeling
85 V, 70.5A en 6 kW
Batterijen: Pb 12 x 6V, 160 Ah
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 46615 mm
Lengte van een wagon: 22849 mm (ABD element), 22970 mm (B element),
Breedte: 2990 mm
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3794 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding