Algemeen
Aantal: 106
Totaal gewicht: 107.5
Spanning: 3 kV
(gelijkstroom)
Nummering: 677 - 706 (bouwjaar 1973), 707 - 730 (bouwjaar 1974), 731 - 756
(bouwjaar 1978), 757 - 782 (bouwjaar 1979)
Normaal vermogen: 770 kW
Maximum snelheid: 140 km/h
Maximum acceleratie: 45.5 cm/sec²
Minimum boogstraal: 125 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: La Brugeoise et Nivelles (bouwjaar 1973 - 1979) Constructions Ferroviaires du Centre (Bouwjaar 1974 - 1979)
Bouwjaar: 1973, 1974, 1979, 1980
Capaciteit:
1ste klas |
2de klas |
totaal |
|
Zitplaatsen |
28 |
150 |
178 |
Staplaatsen |
16 |
60 |
76 |
Totaal |
44 |
210 |
254 |
Remming: Directe elektropneumatische
rem met een remkraan van OERLIKON type FVEL 5. Schijfremmen op de bogies.
Verwarming: Via elektrische verwarming van 56 kW
Elektrisch gedeelte
Tractiematerieel
Constructeur: A.C.E.C.
Besturingstype: Thyrisors krijgen een electronisch commando
Tractiemotoren:
Aantal: 4
Uurvermogen: 190 kW
Normaal vermogen: 170 kW
Motoren automatisch gekoeld
Ophanging: door de neus
Wiellagers:
Met Timken lagers
Transmissie: Door eenzijdige
tandwielen
Hulpapparatuur
1 Westinghouse Compressor:
Type 241 VB
4 enkelwerkende cilinders in V
opstelling met 2 druketages
Aangedreven door een elektrische
motor van 3000 V
Maximum druk 9 Bar
Debiet 770 l/min
1 alternator:
Type: HV 5029-8
68 V, 54.5 A, 1300 tr/min en 6.45
kVA
1 gelijkrichter:
GRAETZ-schakeling
85 V, 70.5A en 6 kW
Batterijen: Pb 12 x 6V, 160 Ah
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 46615 mm
Lengte van een wagon: 22849 mm (ABD element), 22970 mm (D element),
Breedte: 2990 mm
Afstand tussen de wielen: 2500 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 3794 mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding