Algemeen
Aantal: 1
Draaistelindeling: Co-Co
Totaal gewicht: 123.5 ton
Nummering: 5001
Smeerolie: 750 l
Water om de motor te koelen: 900 l
Zand: 640 kg
Maximum snelheid: 140 km/h
Maximum tonnage per as: 21 ton
Minimum boogstraal: 90 m
Wieldiameter: 1010 mm
Mechanisch gedeelte
Constructeur: Cockerill-Ougrée te Seraing
Bouwjaar: 1969
Remming: Automatische OERLIKON rem. De automatische rem heeft een Goederen en Passagiers
regime. De
remkraan is
van het type FV4. En een verdeler LST1 die gecombineerd is met de directe rem.
(met een remkraan type FD1). De
locomotief is voorzien van een antisliprem, een Gardner-Denver compressor van
het type WX0 en 2 persluchtreservoirs met een totale capaciteit van 1000 liter. Een rem
is geplaatst in elke stuurpost en is werkzaam op de remblokken van een bogie.
Besturingsinstallatie: Regeling van het vermogen door pneumatische bediening van de snelheids-regelaar Woodward UG8 van de dieselmotor. bedieningstoestellen in elke stuurpost met automatische waakinrichting.
Verwarming: Is voorzien van elektrische treinverwarming en bezit een alternator met een HS gelijkrichter van A.C.E.C. die 3000V gelijkspanning levert.
Dieselmotor
Constructeur dieselmotor: Cockerill Ougrée
Motor Type: Cockerill V160TR 240CO
Injectie: Direct
Vermogenregeling: Via de snelheidsregeling
Starten motor: Via de hoofdgenerator
Nominaal vermogen: 2943 kW
Rotatiesnelheid: 650 tr/min
Cilinders:
Aantal: 16
Overbrenging
Constructeurs: GP 607: ACEC/SEM MT DN 441: ACEC (onder licentie van Westinghouse)
Werkingswijze: De hoofdgenerator is aangedreven door de dieselmotor en voedt 6 tractiemotoren die constant parallell geschakeld zijn. De opwekking van de hoofdgenerator gebeurd door een hulpgenerator met 6 polen.
Aandrijvingswijze assen: De 6 tractiemotoren met neusophanging type LD614N van 425kW , zijn ingewerkt in de assen en drijven elk 1 as aan. Elke as van de locomotief is dus aangedreven door een motor.
Voornaamste afmetingen
Totale lengte: 20160 mm
Breedte: 2905 mm
Hoogte van de rail tot het dak: 4252 mm
Afstand tussen de ophangingen: 10600 mm
Afstand tussen de wielen: 4000 mm
Afstand tussen buffer en de ophanging: 4010mm
Het is verboden om deze pagina te publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bepaalde info mag op fora worden gebruikt mits bronvermelding